معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: واردکنندگان قانونی در قاچاق موبایل دست دارند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بر اساس اظهارات معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نمایندگان قانونی موبایل در واردات قاچاق این کالای ارتباطی و دیجیتالی به کشور بی‌تاثیر نیستند.
«سردارمهدی ابویی» معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از قاچاق موبایل به کشور توسط بعضی از فعالان قانونی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در راستای تامین نیاز بازار تلفن همراه کشور واردکنندگان قانونی باید به عرضه انبوه کالاهای استاندارد و قانونی بپردازند تا با استمرار این شرایط جایی برای عرضه گوشی‌های غیرقانونی باقی ‌نماند.
وی با اشاره به جلسات مکرری که با دستگاه‌های دولتی مسوول، بخش خصوصی و همچنین ‌نمایندگان واردات برندهای مختلف در کشور صورت گرفته، افزود: با نمایندگان مجاز قانونی گوشی در کشور مذاکراتی صورت گرفته که به تامین کامل بازار بپردازند و اینکه در مقابل واردات و عرضه گوشی‌های قاچاق برندهای معتبر در ایران باید جوابگو باشند.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشترین قاچاق موبایل در تهران در یکی از مراکز بزرگ خریدوفروش موبایل صورت می‌گیرد،‌ افزود: این ستاد با همکاری نهادهای مربوطه از جمله نیروی انتظامی،‌ کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات به شناسایی واردکنندگان و عرضه‌کنندگان قاچاق این کالای ارتباطی پرداخته‌اند.
وی با اشاره به شناسایی مستمر و پی در پی قاچاقچیان و عرضه کنندگان موبایل‌های قاچاقی در سطح بازار گفت:‌ در صورت شناسایی و ثبت و ضبط مداوم محموله‌های قاچاق شاهد کاهش فعالیت واردکنندگان و پخش کنندگان غیرقانونی این کالای ارتباطی و دیجیتالی در سطح بازار می‌شویم.
وی افزود: تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و گشت کلانتری و همچنین اطلاع‌رسانی بعضی از عوامل در خصوص ورود و خروج محموله‌های قاچاق موفق به شناسایی بعضی از صاحبان بار محموله قاچاق شدیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.