معاون فرهنگی جهاددانشگاهی:اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها توام با پژوهش نیست

15-154.jpg

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: کارهای فرهنگی انجام شده در دانشگاه‌ها برای دانشجویان، توام با پژوهش نیست و برنامه‌های فرهنگی برای جوانان تکراری شده است.

علیرضا زجاجی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه اجرای کارهای فرهنگی برای دانشجویان باید بر مبنای پژوهش‌های علمی و تجربیات عملی باشد، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به سوابق طولانی حضور در محیط دانشگاهی، بهترین بستر برای انجام چنین کارهای تحقیقاتی است.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی که مدعی هستند برای دانشگاهیان و دانشجویان کار می‌کنند، باید در برنامه‌های خود قدری تامل کنند، گفت: در این میان کار جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد فرهنگی دو چندان است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور یادآور شد: برای اجرای برنامه های فرهنگی باید، نیازسنجی عمیق‌تر و دقیق‌تری صورت گیرد تا بتوان برنامه‌های بهتری از نظر کمیت و کیفیت ارائه داد.

زجاجی با ابراز تاسف از اینکه رویکردهای فعالیتی جهاد دانشگاهی در بین دانشجویان چندان شناخته شده نیست، گفت: دانشجویان صرفا با رویکردهای آموزش و پژوهشی جهاد دانشگاهی آشنا هستند حال آنکه اگر جهاد دانشگاهی و حوزه‌های فعالیت این نهاد را بهتر بشناسند، به سمت این نهاد انقلابی سوق پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با اشاره به نیازهای فرهنگی دانشجویان گفت: متاسفانه متولیان امر ارزیابی دقیقی از نیازهای فرهنگی انجام نمی‌دهند، درحالیکه باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط و نیازهای جوانان و نیز مطابق برنامه و مقتضیات جامعه اجرا شود.

وی حضور جهاد دانشگاهی در بستر دانشگاه و تعامل با دانشجویان را از نکات مثبت این نهاد عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند بر مبنای پژوهش‌های علمی و تجربیات عملی زبان و نیاز دانشجویان را بهتر درک کند.

زجاجی با اشاره به اقبال عمومی مردم از کتابهای شهید مطهری با گذشت چندین دهه از زمان تالیف آنها گفت: مطهری علوم دینی را متناسب با نیازهای جامعه ارائه کرده است و برای همین کتابهای وی از اقبال عمومی برخوردار است.

وی عالم بودن، زمان شناس بودن و با شجاعت بودن را از مولفه‌های اصلی متولیان فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: تبلور این خصوصیات در کارهای فرهنگی باعث رغبت جوانان به نهادهای فرهنگی خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی برای حوزه فرهنگی نیز برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته و بر همین اساس سند جامع فرهنگی با توجه به پنج سند بالادستی تهیه و تدوین و برای اجرا به استان‌ها ارسال شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.