معاون مرکز امور زنان: آگاهی زنان از تکالیف‌شان مانع از توقعات بی‌جا از همسر می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

35-118.jpg

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: اگر زن iبه این فکر باشد که تکلیفش در مقابل همسرش چیست هیچ وقت از او بیش از حد، توقع نخواهد داشت.

زهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: وقتی که زن و شوهر وظیفه خود را بشناسند، حقوق طرف مقابل را رعایت می‌کنند و در واقع شناخت حقوق یکدیگر iبه معنای آگاهی پیدا نمودن iبه وظایف خود است.

معاون امورخانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره iبه برگزاری دوره‌های آموزش خانواده، اظهارکرد: در دولت‌های نهم و دهم iبه زنان و مردان آموخته‌ایم که چه تکالیفی در مقابل همسران خود دارند، در حالی که در دولت‌های هفتم و هشتم تنها iبه زنان درباره حقوقشان آموزش داده شد و این کار سبب افزایش توقع زنان می‌شد. در نهایت آنان از وضعیت زندگی خود ناراضی می‌شدند، اما ما انتظارات را کم می‌کنیم؛ چرا که در آموزش‌های ما صبغه تکلیفی بیشتر رعایت شده است.

سجادی درپایان درباره برنامه‌های آموزش خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: آموزش خانواده در دانشگاه‌ها در قالب طرح طلیعه، مدرسه‌ها با عنوان طرح طلوع و درکارخانه‌های مختلف در حال اجراست علاوه بر آن قرار است در این زمینه iبه شاغلان و عشایر آموزش داده شود. روستاییان و سربازان نیز از آموزش‌های خانواده iبهره‌مند می باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.