معاون هنری وزیر ارشاد: رعایت مدل‌های اسلامی در سینما الزامی شود/ باید مصوبه تصویب کنیم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید مصوبه‌ای تصویب شود تا تولید‌کنندگان موظف به رعایت مدل‌های اسلامی و ایرانی در فیلم‌‌های سینمایی شود.
حمید شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: قانون ساماندهی مد و لباس مصوبه مجلس شورای اسلامی است و آئین‌نامه اجرایی آن به تصویب هیئت وزیران رسیده و تکالیف همه دستگاه‌ها در کار گروه ساماندهی مد و لباس مشخص شده است و خودش ضمانت اجرایی دارد.

وی افزود: اما دستگاه‌ها به وظایف خود و مصوبات کارگروه ساماندهی مد و لباس عمل نمی‌کنند. به طور نمونه ما در برخی تولید‌ات سینمایی می‌بینیم که پوشش بانوان از الگوهای اسلامی، ایرانی فاصله گرفته است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در پاسخ به این پرسش که چرا ارشاد برای تولید این گونه آثار مجوز صادر می‌کند گفت: آنچه که تولید شده براساس سازوکارهایی است که در سابق وجود داشته و حالا که بنیاد ملی مد و لباس ایجاد شده و طراحان توانسته‌اند حضور خود را به اثبات برسانند باید تولیدات سینمایی تاییدیه کارگروه مد و لباس را داشته باشند.

وی ادامه داد: از این رو ضروری است تا مصوبه‌ایی به تصویب برسد تا تولید‌کنندگان فیلم‌ها موظف شوند از مدل‌های اسلامی، ایرانی ارائه شده در ساخت تولیدات خود استفاده کنند.

شاه‌آبادی تاکید کرد: ما در این راستا تلاش می‌کنیم با ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و ارائه مدل‌های متنوع پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشیم و باید به سمتی حرکتی کنیم که همه تولید‌کنندگان فیلم‌های سینمایی مکلف به اخذ تاییدیه کارگروه ساماندهی مد و لباس باشند.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.