معاون وزیر علوم:دانشگاه ها نقش اساسی در رونق اقتصاد ملی دارند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،’محمود ملاباشی’درآیین افتتاح خوابگاه پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان گفت: بنای این خوابگاه در شهر قمصر و جنب پژوهشکده اسانس های طبیعی، گامی هدفمند در رونق تولید منطقه است.

وی توجه به ظرفیت هر منطقه در برنامه ریزی علمی، پژوهشی و فراهم کردن زیرساختها را گامی اصولی و ضروری در تداوم پیشرفت های ملی دانست.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور تاکید کرد: دانشگاه کاشان با بهره گیری از ظرفیت بالای خیرین در فراهم کردن زیرساختها و سازندگی فضای تحقیقاتی و دانشگاهی در میان ۱۱۰ دانشگاه کشور، الگوی بی نظیری محسوب می شود.

ملاباشی تصریح کرد: به عنوان نمونه خوابگاهی که امروز افتتاح می شود، حاصل عملکرد فرد خیری است که خود به عنوان کارآفرین نمونه کشوری، مطرح بوده و تعامل خوبی در گسترش صنعت گلابگیری با پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین اظهار داشت: دانشگاه کاشان در زمینه بهره گیری از سرمایه گذاری خیرین باید برای سایر دانشگاه های کشور الگو شود.

‘سیدجواد ساداتی نژاد’ افزود: دانشگاه ها با سرمایه عظیم علمی و تعامل با خیرین که بسیاری از آنها خود از صنعتگران و تولیدکنندگان نیز هستند، مسیر روشنی در کاربردی کردن علوم و رونق تولید ملی، خواهند پیمود.

وی نمونه بارز این امر را تعامل’مجید راهب ‘ بزرگترین تولید کننده گلاب و عرقیات کشور با دانشگاه کاشان دانست که امروز با ساخت خوابگاهی در کنار پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر، به رونق تولید داخلی کمک می کند.

خیر دانشگاه ساز کاشانی نیز در این آیین گفت:تعامل وی با دانشگاه در بسیاری از موارد راهگشای تولید و موجب افزایش کیفیت و صادرات وی بوده است، تاکید کرد: آزمایشگاه ها و تحقیقات دانشگاه یاری کننده تولید اسانس، گلاب و عرقیات گیاهی هستند.

‘مجید راهب’ افزود: همین تعامل موجب شده است که با افزایش سطح کیفی محصولات خود، در شرایط تحریم با افزایش ۴۰ درصدی صادرات مواجه شویم.

‘خوابگاه راهب’ با حضور معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و جمعی از خیرین و مسوولان دانشگاه کاشان با زیربنای ۹۸۰ متر مربع در دو طبقه در محل پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان افتتاح شد.

همچنین امروز کلنگ احداث دانشکده معماری و هنر با زیربنای پنج هزار متر مربع و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره این دانشگاه نیز با زیربنای۸۰۰ متر مربع بر زمین زده شد.

۱۷۲۴/۷۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۵۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.