معاون وزیر علوم: تجمیع دانشگاه‌های صنعتی پایتخت در دستور کار وزارتخانه نمی باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

IMAGE634332838886957500.jpg

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع ادغام ۴ دانشگاه صنعتی پایتخت، در دستورکار وزارت علوم قرار ندارد و با روسای این دانشگاه‌های صنعتی نیز صحبتی صورت نگرفته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حسین نادری منش ظهر امروز در نشست خبری که در محل وزارت علوم برگزارشد، در خصوص پیشنهاد مطرح شده مبنی بر ادغام ۴ دانشگاه صنعتی تهران (صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و خواجه نصیر) گفت: این موضوع تنها یک مثال بود که در جلسه نشست روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی مطرح شد و این موضوع در دستور کار وزارت علوم قرار ندارد و با روسای این دانشگاه‌های صنعتی نیز صحبتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در نشست روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی بحث تجمیع بعضی از موسسات غیرانتفاعی مطرح شد، اظهار نمود: بدین نحو که موسسات کوچک غیرانتفاعی با یکدیگر تجمیع و تحت یک موسسه باکیفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳۰۰ موسسه مختلف در آموزش عالی کشور، گفت: این موسسات به سبب کوچک بودن ممکن است برون دادشان بسیار شاخص نباشد اما رشد علمی ایران در دنیا شاخص است و در صورتی که این موسسات با یکدیگر تجمیع شوند میزان تولید علم کشور بسیار افزایش خواهد یافت.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در نشست روسای دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی با ذکر مثالی در خصوص تجمیع دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران در وزارت بهداشت این مثال نیز مطرح شد که دانشگاه‌های صنعتی تهران نیز می‌توانند تحت یک دانشگاه صنعتی بزرگ و با ۴ پردیس جداگانه فعالیت نمایند که البته این موضوع تنها یک مثال بوده و در دستور کار وزارت علوم قرار ندارد.

نادری منش در خاتمه خاطرنشان نمود: موضوع تجمیع دانشگاه‌های صنعتی تهران اگر قرار باشد مطرح شود باید تحت کمیته‌های مجزایی مورد بررسی قرار گیرد و درحال حاضر نیز هیچ صحبتی با روسای این دانشگاه‌ها انجام نشده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.