معاون وزیر iبهداشت:دانشگاه‌ها در بخش تغذیه و خدمات دانشجویی بامشکل مواجه می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

46-71.jpg

معاون دانشجویی وزارت iبهداشت با اشاره iبه افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی شمار دانشجویان علوم پزشکی کشور نسبت iبه سال قبل گفت: دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات رفاهی و دانشجویی با مشکل مالی روبرو می باشند و ابلاغ اعتبارات خدمات رفاهی دانشجویان نیز با کندی مواجه است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر آیتی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه سالی که در آن قرار داریم از نظر بودجه‌ای سال سختی است، اظهار نمود: مباحث رفاهی و دانشجویی یکی از دغدغه‌های مهم وزارت iبهداشت است، وزیر iبهداشت نیز اهتمام خاصی iبه موضوع رفاهی و دانشجویی دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش تغذیه و ارائه خدمات دانشجویی با مشکلات فراوانی روبرو می باشند، تصریح نمود: البته وزیر iبهداشت طی نامه‌ای iبه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید نموده که هیچ خللی در خدمات رفاهی دانشجویان iبه ویژه تغذیه آنان ایجاد نشود و حتی از درآمدهای اختصاصی و منابع مالی دانشگاه‌ها، تغذیه با کیفیت مناسب iبه دانشجویان ارائه شود.

آیتی با تاکید بر این که قیمت همه شده‌ی غذای دانشجوی نسبت iبه سال قبل دو برابر شده است اظهار نمود: یارانه‌ی غذایی که iبه دانشگاهها تخصیص می‌یافت هنوز محقق نشده است.

وی در خصوص میزان سرانه‌ی فرهنگی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی نیز اظهار نمود: اگر همین میزان در سال قبل iبه طور صد درصد تخصیص می‌یافت باز با کمبود روبرو بودیم ، اما امسال تاکنون حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال قبل iبها‌ غذای دانشجویان ۱۴۶ میلیارد تومان بود که این میزان iبها در خوشبینانه‌ترین حالت برای امسال ۲۰۲ میلیارد تومان خواهد بود که اگر همان سرانه و یارانه سال قبل امسال هم تخصیص یابد حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیارد تومان کمبود خواهیم داشت.

معاون دانشجویی وزارت iبهداشت با اشاره iبه نرخ ۱۷۰ تومانی ژتون غذایی دانشجویان علوم پزشکی در سال قبل گفت: امسال میزان نرخ ژتون ۲۵۰ تومان شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی فقط ۳٫۵ درصد جمعیت دانشجویان کشور را شامل می‌شود اظهار نمود:‌ این ۱۴۰ هزار نفر در میان سرآمدان کنکور می باشند که iبه آموزش پزشکی ورود یافته‌اند و در آینده نزدیک مسئولیت خطیر iبهداشت و درمان جامعه را بر عهده دارند که نصف طول دوره‌ تحصیل خود را همزمان با آموزش iبه ارائه خدمات می‌پردازند، بنابراین ارائه این خدمات iبه نحوی جبران زحمات آنان است.

آیتی از برگزاری جشنواره شعر یک پنجره، یک دیدار ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان وزارت iبهداشت و دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و افزود: متقاضیان تا ۲۰ آذر ماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند. این جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود.

معاونت دانشجویی وزارت iبهداشت با اشاره iبه فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه‌ سبک زندگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی خاصی در این زمینه مورد توجه این معاونت است البته مرکز قرآن و عترت مجله‌ای تحت این عنوان iبه چاپ می‌رساند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.