معاینه فیزیکی بیشترین کمک را به تشخیص کولیت آلرژیک می کند

۱۵خردادماه،

شرح حال و معاینه فیزیکی بیشترین کمک را به تشخیص کولیت آلرژیک کرده و انجام تست های آزمایشگاهی برای تشخیص قطعی بیماری کمک کننده نیست.

دکتر مهران حکیم زاده فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد کودکان در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: سندروم انتروکولیت یک نوع شدید از کولیت آلرژیک بوده که به سبب تماس با پروتئین های غذایی ایجاد می گردد این سندروم روده کوچک و بزرگ را نیز درگیر می کند و معمولاً در شیرخوارانی که با شیرخشک تغذیه می شوند بروز می کند.
 
وی گفت: علایم این بیماری شامل استفراغ های شدید، اسهال، مدفوع موکوسی خونی و شوک است.
 
حکیم زاده تصریح کرد: شرح حال و معاینه فیزیکی بیشترین کمک را به تشخیص کولیت آلرژیک نموده و انجام تست های آزمایشگاهی برای تشخیص قطعی بیماری کمک کننده نیستند.
 
وی ادامه داد: انجام تست های پوستی آلرژیک به سبب عدم وجود IgE اختصاصی در این بیماران کمک کننده نیست بهترین تست تشخیصی بهبود علایم بیماری پس از حذف دریافت آنتی ژن های غذایی است، در صورت تداوم علایم و خونریزی از معقد با وجود حذف آنتی ژن های احتمالی، بررسی بیشتر مانند انجام کولونوسکوپی می توانند کمک کننده باشد.
 
این فوق تخصص بیماری های گوارشی و کبد کودکان عنوان کرد: در اکثر شیرخواران با مصرف شیر مادر، حذف شیر و لبنیات از رژیم غذایی مادر بهبود علایم در ۷۲ ساعت ملاحظه می گردد در صورت عدم بهبود سریع علایم و یا تداوم آن برای بیش از ۴ تا ۶ هفته حذف تدریجی مواد غذایی دیگر مانند سویا و تخم مرغ پیشنهاد می گردد. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.