معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه کشور با عنوان “تهران” امشب کلید می‌خورد

به گزارش سینمانگار، امشب با حضور پرشور علاقه مندان به سینمای کوتاه، بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در پایتخت کشور در مجموعه پردیس سینمایی ملت و همزمان در ۳۰ استان کار خود را آغاز می کند.

این جشنواره که تنها جشنواره تخصصی فیلم کوتاه در ایران است محل اجتماع فیلمسازان و علاقه مندان این حوزه از سینمای ملی است که هرسال در فصل پاییز گردهم می آیند تا بهترین تولیدات یک ساله ایران و جهان را در کنار هم به تماشا بنشینند؛ امروز -۱۰ مهرماه – از ساعت ۱۹ در سالن شماره سه پردیس ملت رسما جشنواره کلید زده می شود.

در این مراسم که قرار است با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و دبیر جشنواره و معاونین انجمن سینمای جوانان ایران، جمعی از معاونین و مدیران حوزه ریاست سازمان سینمایی و هنرمندان و فیلمسازان و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شود، پیام ریاست جمهور اسلامی قرائت خواهد شد.

تقدیر از ۳۶ فیلمساز به بهانه بخش بهترین بهترین ها

یکی از بخشهایی که در چهار سال اخیر در جشنواره فیلم تهران گنجانده شده بخش بهترین بهترین است که به نمایش آثار برگزیده از اولین دوره جشنواره تا کنون می پردازد در این بخش ۳۶ فیلمساز مورد تقدیر دبیر جشنواره قرار می گیرند.
                           
برگزیدگان بهترین بهترین ها عبارتند از: محمد عرب/ اشرف موسی خانی/ آنت سمونیان/ محمدرضا هوشمند/ نادیا جعفری/ کریم عظیمی/ غلامرضا نصراصفهانی/ احمد کاوند/ محمود زنده نام/ امید وفایی/ مهوش شیخ الاسلامی/ وحید نصیریان/ روزت قادری/ امید بنکدار/ کیوان علی محمدی/ امیر رضا زاده/ محسن امیریوسفی/ فردوس خسروی نژاد/ بهرام توکلی/ مهدی اسدی/ نصیب ا… حیاتی/ فرشید آذری/ شیدا زرین فام/ محمود رحمانی/ طاها کریمی/ معین صمدی/ مهدی فرد قادری/ آیدا پناهنده/ سعادتعلی سعید پور/ مهرداد شیخان/ سید مانی میرصادقی/ جمال اسکویی/ داریوش غریب زاده/ آزاد محمدی/ کاظم ملایی/ ناصر ضمیری

تقدیر از یک منتقد

در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تهران با نمایش یک فیلم و همچنین اهدای لوح دبیر بیست و نهم از یک عمر تلاش در عرصه نقدو تحلیل فیلم کوتاه از طهماسب صلح جو تقدیربه عمل می آید.

همراه با فیلمسازان شاخص سه دهه فیلم کوتاه

در این مراسم دبیر جشنواره بیست و نهم از ۱۲ فیلمساز شاخص فیلم کوتاه به بهانه برگزاری جشنواره تقدیر می کند.

اسامی این ۱۲ هنرمند فیلمساز فیلم کوتاه به شرح زیر است:

مهرداد اسکویی/ داریوش غریب زاده/ رهبر قنبری/ سعید مترصد/ علیرضا امینی/ پناه برخدا رضایی/ مرجان اشرفی زاده/ لقمان خالدی/ عاطفه خادم الرضا/ رضا جمالی/ محمد علی هاشم زهی

بزرگداشت یک فیلمساز به بهانه ۴ دهه فعالیت در عرصه فیلم کوتاه

دومین بزرگداشت مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اختصاص به نمایش یک فیلم کوتاه از سعید مترصد و اجرای مراسم بزرگداشت وی به مناسبت قریب به چهار دهه فعالیت در عرصه تولید فیلم کوتاه دارد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب با نمایش فیلم کوتاه، نشست تخصصی، کارگاه آموزشی، نقد و بررسی و …. از ۱۱ مهرماه آغاز می شود.



سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.