معترضان دادگاه شهر قطیف عربستان را به آتش کشیدند

 صدها عربستانی شب گذشته در ادامه اعتراض‌های چند روز گذشته خود ضمن تظاهرات در شهر شیعه نشین “القطیف”، در شرق عربستان دادگاه این شهر را به آتش کشیدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی القطیف،‌ اعتراض‌های مردمی به بازداشت شیخ “نمر باقر النمر”، روحانی برجسته شیعی عربستان همچنین در این کشور ادامه دارد و هم اکنون دامنه این اعتراض‌ها به مناطق دیگر عربستان از جمله شهر مدینه منوره نیز کشیده شده است.

اما در شرق عربستان صدها عربستانی شب گذشته ضمن تظاهرات در شهر “القطیف”، در شرق عربستان دادگاه این شهر را نیز به آتش کشیدند.

این تظاهرات در الشویکه آغاز شد تا با فراگرفتن تمام مناطق شهر به خیابان امام علی(ع) منتهی شود. این درحالی است که تظاهرات‌کنندگان خشمگین عربستانی از بعد از ظهر اقدام به آتش زدن لاستیک فرسوده خودروها در این خیابان کردند و موجب اختلال در تردد خودروها در خیابان‌ امام علی(ع) شدند.

تظاهرات‌کنندگان عربستانی همچنین هنگام عبور از منطقه القلعه اقدام به آتش زدن ساختمان دادگاه القطیف زدند.

اما اخباری مبنی بر دیدار خانواده آل نمر با شیخ نمر باقر النمر منتشر شده بود که خانواده شیخ این خبر را تکذیب کردند.

از مدینه منوره نیز خبر می‌رسد که مردم این شهر روز گذشته با تجمع در مسجد النبی، ضمن سردادن شعارهای “لبیک یا حسین” و “هیهات من الذله” اقدام رژیم آل‌سعود در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم و دستگیری شیخ نمر النمر را محکوم کردند.

روزنامه انگلیسی “گاردین” نیز درباره اعتراض‌های مردمی عربستان در شماره روز گذشته خود نوشت که موج انقلاب‌های عربی با سرعت زیاد در حال طی کردن عربستان است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود از ناآرامی‌های جاری در عربستان نوشت: عربستان در مواجهه با تظاهرات مردمی تنها خواهد بود،‌ زیرا به طور یقین آمریکا از آل‌سعود حمایت نمی‌کند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.