معترضان در عربستان آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند

۱۵م دیماه ،

مردم عربستان امروز (جمعه) با برگزاری تظاهرات در پایتخت و شماری از شهرهای این کشور آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌های آل سعود را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی النشره، جمعی از مردم عربستان امروز در استان ریاض، پایتخت عربستان و شهرهای “القصیم” و “مکه مکرمه” تظاهراتی را برای اعلام همبستگی با بازداشت‌شدگان سیاسی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی در خیابان “جابر الصباح”، در ریاض اقدام نیروهای امنیتی برای بازداشت تظاهرکنندگان عربستانی را به شدت محکوم کرده و خواهان آزادی زندانیانی شدند که بیشتر آنها بیش از ۱۵ سال است بدون محاکمه در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

تظاهرکنندگان همچنین از سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواستند تا برای رسوا کردن اقدامات آل سعود در خصوص این مساله و نیز مجازات عاملان این اقدامات وارد عمل شوند.

در همین راستا زنان عربستانی نیز با برگزاری تجمعی مشابه تحت عنوان “زنان خط قرمز می باشند” به “محمد بن نایف”، وزیر کشور عربستان نسبت به پیامدهای هرگونه توهین به زنان اخطار دادند.

تظاهرکنندگان همچنین دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که حامی اراده زنان عربستانی و مقاومت آنها تا زمان تحقق خواسته‌هایشان بود.

علاوه بر این در مکه مکرمه نیز جمعی از تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواهان محاکمه عاملان کشتار شهروندان عربستانی شدند که در طول تحقیق و بازجویی کشته شدند.

تظاهرکنندگان برکناری وزیر کشور عربستان و ایجاد دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه وی و همه کسانی که در تجاوز به حقوق شهروندان عربستانی دست داشته‌اند را خواستار شدند.

در منطقه القطیف در عربستان نیز شماری از مردم این کشور در تظاهراتی بر لزوم برکناری “محمد بن فهد”، حاکم منطقه “الشرقیه” و مجازات عاملان کشتار “احمد آل مطر”، یکی از جوانان عربستانی شدند.

همچنین یکی از اعضای هیات موسسان حزب الامه عربستان نیز تاکید کرد: تظاهرات باشکوه عربستان سببی آشکار بر نزدیک بودن انقلاب عربستان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.