معدن،مزیت مطلق سرمایه گذاری در کشور است

رییس سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: معدن ، مزیت مطلق سرمایه کذاری کشور است و به منظور تسریع در روند توسعه باید از این مزیت استفاده بهینه را کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا) ، فریدون احمدی  افزود : این سازمان در فضای سرمایه گذاری که بخش خصوصی توان اجرای طرح تولیدی ندارد و همچنین در مناطق محروم برای سرمایه گذاری اقدام می کند.

وی تصریح کرد : سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به هیچ وجه قصد تصدی گری ندارد و اگر در گذشته این امر در معدن انگوران صورت گرفته در حال حاضر زمینه واگذاری آن در دست اجراست. 

احمدی در ادامه گفت : این سازمان به دنبال کاهش تصدی گری است و معدن انگوران هم واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم استقرار صنایع بهره ور در کشور گفت: بنگاههای تولیدی در دنیا به سمت تجمیع حرکت کرده اند و باید از ایجاد واحدهای تولیدی با ظرفیت کم و بهره وری پایین جلوگیری کنیم.

احمدی یادآورشد: در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در فراوری مواد معدنی ،سازمان ایمیدرو برای تامین مواد اولیه آنان تعهد خواهد داد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان کرد : فرصت خدمتگزاری به مردم مهیا شده و باید با تدبیر واستفاده از توان بخش خصوصی از فرصت سوزی و هدر رفت منابع خودداری کنیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.