معرفی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

درام ˝عشق˝ در ۶ بخش نامزد دریافت جایزه آکادمی فیلم اروپا شد

نامزدهای دریافت جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند و درام سینمایی ˝عشق˝ به کارگردانی ˝میشل هانکه˝(برنده نخل طلای فستیوال فیلم کن) با نامزد شدن در ۶ بخش صدرنشین نامزدهای دریافت جوایز این آکادمی است.

به گزارش تفسیری سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در بخش بهترین کارگردانی “برادران تاویانی” برای فیلم “سزار باید بمیرد”، “میشل هانکه” برای فیلم “عشق”، “نوری بیلگه جیلان” برای فیلم “روزی روزگاری در آناتولی”، “توماس وینتربرگ” برای فیلم “شکار” و “استیو مک‌کویین” برای فیلم “شرمساری” نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی آکادمی فیلم اروپا می باشند.

نامزدهای بهترین فیلم
بنابر این گزارش تفسیری، فیلم‌های “شرمساری” از انگلیس، “باربارا” از آلمان، “عشق” از اتریش، “سزار باید بمیرد” از ایتالیا، “شکار” از دانمارک و “دست‌نیافتنی‌ها” از فرانسه نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم آکادمی فیلم اروپا می باشند.

نامزدهای بهترین بازیگر زن
به نوشته ورایتی، در بخش بهترین بازیگر زن، “تینا هاس” برای فیلم “شرمساری”، “امانوئلا ریوا” برای فیلم “عشق”، “امیلی دکوئنه” برای فیلم “فرزندان ما” و “کیت وینسلت” برای فیلم “خدای کشتار” چهار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن آکادمی فیلم اروپا می باشند.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد
همچنین در بخش بهترین بازیگر مرد، “گری اولدمن” برای فیلم “بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس”، “مایکل فاسبندر” برای فیلم “شرمساری”، “مد میکلسون” برای فیلم “شکار”، “عمو سی” و “فرانسو کلوزه” برای بازی در فیلم “دست‌نیافتنی‌ها” و “ژان لوییس ترینتیگتانت” برای فیلم “عشق” نامزد دریافت جایزه فیلم اروپا می باشند.

نکته قابل توجه دیگر در بین نامزدهای بخش‌های گوناگون جایزه آکادمی فیلم اروپا می‌توان به نام داریوش خنجی، فیلمبردار شناخته شده ایرانی اشاره نمود که به عنوان یکی از نامزدهای بهترین فیلمبرداری برای فیلم “عشق” اشاره نمود.

گفتنی است، مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلم اروپا روز یکم ماه دسامبر میلادی (۱۱ آذرماه) سالجاری برگزار می‌شود.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.