معلمان شیکاگو همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد

شهردار شهر شیکاگو اعتصاب‌های صورت گرفته از سوی معلمان این شهر را “غیرقانونی” خواند و اعلام کرد که برای پایان دادن به آن به اقدام قضایی متوسل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه گاردین، خودداری اتحادیه معلمان از پذیرش توافق صورت گرفته بین مذاکره‌کنندگان این اتحادیه و هیئت مدیره مدارس، این توافق‌نامه را نقش بر آب کرده و این مسئله موجب شد تا “رام امانوئل”، شهردار شهر شیکاگو تهدید کند که از معلمان و این اتحادیه شکایت خواهد کرد تا بر سر کار بازگردند.

تصمیم بی‌سابقه مجمع نمایندگان این اتحادیه مبنی بر اتخاذ وقت بیشتر برای بررسی این توافق‌نامه موجب افزایش مناقشات بین دوطرف و هدر رفتن تلاش‌های مذاکره‌کنندگان این اتحادیه برای یافتن راه‌حلی به منظور پایان دادن به این اعتصاب شد.

کارن لوییس، رییس این اتحادیه گفت: آن‌ها (اعضای مجمع نمایندگان) از این توافق‌نامه راضی نیستند. آن‌ها دوست دارند شرایط ذکر شده در این توافق نامه بسیار بهتر باشد.

رام امانوئل نیز در پی این اقدام واکنش بسیار شدیدی از خود نشان داده و گفته که برای پایان دادن به این اعتصاب به اقدام قضایی متوسل خواهد شد.

وی طی یک بیانیه‌ کتبی اعلام کرد: من نمی‌توانم بایستم و ببینم که دانش‌آموزان همچون عروسک‌ به بازی گرفته می‌شوند. هرروزی که کودکان ما به مدرسه نروند ما یک روز عقب می‌افتیم.

وی در ادامه گفت: این اقدام (اعتصاب) از سوی رهبران این اتحادیه از دو نظر غیر قانونی است؛ اول اینکه این اعتصاب بر سر مسائلی صورت گرفته که از نظر قانونی نباید برای آن‌ها اعتصاب کرد و اینکه این مسئله سلامت و امنیت کودکان ما را به خطر می‌اندازد. وقتی که مذاکره‌کنندگان این اتحادیه به بررسی این موضوعات مورد بحث پرداخته‌اند هیچ دلیلی وجود ندارد که کودکان به مدرسه نروند.

هزاران تن از آموزگاران شهر شیکاگو در اعتصابی یک هفته‌ای به سر می‌برند و با برپایی تظاهراتی شهردار این شهر را تحت فشار گذاشته‌اند تا برای انعقاد توافقی با اتحادیه آنها اقدام کند.

اعتصاب این معلمان موجب شده تا سومین منطقه تحصیلی بزرگ در آمریکا به مدت یک هفته تعطیل شده و ۳۵۰ هزار دانش آموز سرگردان شوند.

رهبری معلمان اعتصاب کننده را کارن لوییس، رییس اتحادیه معلمان شیکاگو و معلم سابق شیمی بر عهده دارد.

در این جنبش اعتراضی ۲۹ هزار تن از معلمان، مشاوران، پرستاران و سایر کارمندان شرکت دارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.