معلولان با درصد معلولیت متوسط جسمی هم «پلاک خودرو معلولان»دریافت می‌کنند

۱۴فروردین۱۳،

معلولان با درصد معلولیت متوسط جسمی هم «پلاک خودرو معلولان»دریافت می‌کنند

معاون امور توانبخشی معلولان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا کنون پلاک ویژه خودروی معلولان به معلولان با شدت معلولیت جسمی شدید تعلق گرفته است، گفت: تعاملات لازم با اداره راهنمایی و رانندگی انجام شده و از این پس به معلولان با درصد متوسط معلولیت جسمی نیز پلاک ویژه خودرو معلولان ارائه می‌شود.

 

به نقل از ایسنا، یحیی سخنگویی  با اشاره به اینکه پلاک ویژه خودروی معلولان در کلان شهرها حکم ورود به محدوده طرح ترافیک را دارد، اظهار کرد: تا کنون ۵۶۸۰ نفر از معلولان با شدت معلولیت جسمی شدید، پلاک ویژه خودروی معلولان را دریافت کرده‌اند و از این پس معلولان با شدت متوسط معلولیت جسمی نیز که خودرو به نامشان باشد، پلاک ویژه دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، هر میزان که شدت معلولیت پایین‌تر باشد، بازه جمعیتی متقاضی بیشتری را شامل می‌شود و از این پس معلولان با شدت متوسط معلولیت جسمی در استانها می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی برای دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان معرفی شوند.

سخنگویی همچنین در مورد پرداخت هزینه سوخت به معلولان نیز بیان کرد: پس از مدت‌ها در شش ماهه اول سال ۹۱ به ۴۵ هزار و ۸۳۳ نفر از معلولان ما به التفاوت قیمت آزاد و دولتی هزینه سوخت پرداخت شد، اما در شش ماهه دوم سال قبل به سبب عدم تخصیص بودجه لازم نتوانستیم پرداختی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه ما به التفاوت تعلق گرفته به اشخاص متقاضی برای هر ماه ۱۰ هزار تومان بود، عنوان کرد: در شش ماهه اول سال نیز اعتبار مورد نیاز از طریق سازمان بهزیستی فراهم شد و دولت پرداختی در این زمینه به سازمان نداشت؛ امیدواریم اعتباراتی که مدنظر بوده از طریق دولت به سازمان بهزیستی پرداخت شود تا هم بتوانیم این طرح را که پس از سالها عملیاتی شد را ادامه دهیم و نیز پرداخت‌های شش ماهه دوم سال را به معلولان داشته باشیم.

معاون امور توانبخشی معلولان سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه در استان‌هایی غیر از تهران ماهانه حدود ۳۰ هزار تومان برای اشخاص معلول هزینه ایاب و ذهاب اختصاص داده می‌شود، اظهار کرد: در استان تهران نیز به سبب بعد مسافت و بالا بودن هزینه‌های جابجایی این رقم ۱۸۰ هزار تومان است که در کل کشور به ۶۳۶۶ نفر هزینه ایاب ذهاب اختصاص یافته است.

جمعه ۱۶ فروردین   ۱۰:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.