معماری مظلوم ترین هنر است

دوشنبه ۲۲ خرداد – ۰۵:۲۶:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس حوزه هنری در همایش معماری و هنر عنوان کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در همایش معماری و هنر که یکشنبه ۲۱ خرداد در حوزه هنری برگزار شد معماری ایرانی – اسلامی را دارای نگاه به مبدا و معاد عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مومنی شریف درهمایش معماری وهنر گفت : معماری مظلوم ترین هنر است  وآنقدر مظلوم است که باید در ابتدا ثابت کنیم هنر است و و این حاصل غفلت تاریخی است و به هجومی که از سوی مغرب زمین به فرهنگ و تمدن ما صورت گرفته است مربوط می شود. وی ادامه داد : این تهاجم تمام ارزش های سنتی و فرهنگی ما را مورد هجوم قرار داد و هدف آنها از میان بردن هویت ملی و اسلامی کشورمان بود و در این میان برخی هنرها مانند معماری بیشتر مورد هجمه دشمن قرار گرفتند.
مومنی با اشاره به ابعاد این تهاجم فرهنگی گفت: هنوز از این تهاجم فرهنگی به خودمان نیامده ایم  ، ما در گذشته سرآمد بودیم ، با نگاهی به معماری شهر اصفهان یا خانه های بروجردی ها و طباطبایی ها در شهر کاشان این مسئله بسیار روشن و پدیدار است که معماری ما آمیخته با حکمت و سرافرازی بوده است ، باید امروز دغدغه اصلی ما بازگشت به هویت ملی – اسلامی باشد اما متاسفانه هنوز این دغدغه در میان مردم و متفکران ما درک نشده است
رییس حوزه هنری ادامه داد: نهاد ها و سازمان ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به معماری اسلامی و هویت دینی و ملی که در هنر معماری باید پدیدار شود باید دقت بیشتری داشته باشند.
مومنی افزود: معماری نشان دهنده هویت ما است و هویت نشانه ماهیت ، ماهیت ما دین مبین اسلام است و با نگرشی دینی به مسله هویت مسله معماری دینی و ملی ما بسیار پیشرفت محسوسی نشان خواهد داد چرا که معماری هنر چگونه اندیشیدن یک ملت است.
وی در پایان سخنانش یاد آور شد: با تاسیس مکز معماری حوزه هنری نشان دادیم که معماری هنر است ، هنری که با حکمت آمیخته است و امیدوراریم این نگاه به دانشگاه ها نیز برسد و بتوانیم با انجمن معماری انقلاب اسلامی همیاری و همفکری مناسبی در جهت رشد و تعالی این هنر والای ایرانی – اسلامی داشته باشیم و تاثیر آن را در شهر سازی و معماری در آینده ای نه چندان دور مشاهده کنیم.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۱۱۷۲۶۱۰۴۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.