معنی بسیج عبور از منیت، خودخواهی و دلبستگی به ظواهر دنیاست

۰۸م آذر ،

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ بسیج برآمده از فرهنگ عاشورا و اتفاق کربلاست، گفت: امروز درخت تناور بسیج به سنبل عشق، آزادی، آگاهی، عدالت خواهی و اراده ای برای توسعه عدالت در جهان تبدیل شده است و بسیج به معنای عبور از منیت، خودخواهی و تملق و دلبستگی های ظواهر دنیاست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت در جمع بسیجیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در صحنه کربلا و روز عاشورا تمام حقیقت و زیبایی و ارزشها به تصویر کشیده شد، گفت: کربلا و روز عاشورا یک دوره کامل مکتب توحید، عدالت و عشق و راهنمای سعادت برای همه ملت ها است و امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات برای بشریت بوده و مانند چراغ راهنما انسانها را در مسیر زندگی هدایت می کند.

وی روز عاشورا و اتفاق کربلا را متاثر از ۳ عنصر ، خدا ، انسان های خداجو و بریدگان از مکتب حسینی که خدا را فراموش کرده اند برشمرد و اظهار داشت : خدا همه عالم را برای انسان آفریده است و همه شرایط و هدایت ها نیز برای ارتقاء و هدایت او فراهم گردیده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه صحنه عاشورا جلوه حقیقی خداست، تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا بالاترین تجلی از وجود خدا را به نمایش گذاشت، عشق امام حسین (ع) در آن اتفاق عینیت و نهایت تجلی عشق خدایی بود و آن روز حیات بخشی و روزی دادن و بزرگواری امام در اوج، ملاحظه می شود.

رئیس جمهور گفت : امام حسین (ع) جلوه اتم و اکمل خداست و کسی که بر روی سینه امام نشسته و می خواهد سر ایشان را ببرد حیات و روزی و توان خود را مدیون امام بود.

وی افزود: خدا در روز عاشورا و اتفاق کربلا در چهره امام حسین (ع) به زیباترین و عالی ترین شکل تصویر شد و صحنه عاشورا صحنه هنرنمایی خداست .

رئیس جمهور انسان های مومن را از دیگر عناصر روز عاشورا برشمرد و گفت: یاران امام حسین (ع) کسانی بودند که راه کمال و عدالت را یافتند و تنها راه کمال انسان کامل است کسی که به امام پیوست و در راه رسیدن به امام تلاش کرد به کمال رسیده و جاودانه خواهد شد و اگر در این مسیر نباشد از انسانیت دور بوده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه صحنه کربلا صحنه عاشقان و مومنانی است که حبل راه متین و حلقه اتصال به خدا را یافتند، تاکید کرد: صحنه عاشورا صحنه عموم مومنان تاریخ است که راه هدایت و صراط مستقیم را شناخته و در راه خدا و امام مجاهدت می کنند.

رئیس جمهور سومین عنصر صحنه کربلا را بریدگان از مکتب حسینی عنوان کرد و گفت: پیدا کردن راه به کسرت صلاه و ذکر دائم نیست بلکه تشخیص مرز ظریف و مهم حسینی بودن و نقطه مقابل آن است .

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مرز بین حسین بودن و مقابل حسین بودن مرز بسیار باریک، ظریف و لطیفی است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و اصل اصیل ولایت فقیه، برپا شده که حسینی شویم، خاطر نشان کرد: حسینی بودن به معنای جستجوی راه کشته شدن نیست بلکه جستجو برای رسیدن به این راه است و کسی که به دنبال تمسک و پیروی از امام باشد ، روحیات، قلب، اندیشه و آرزوهای خود را با امام منطبق می کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه هر کس در مسیر تمسک و پیروی از امام گام نهاد همانقدر ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: اتفاق عاشورا و کربلا در زمان جاری است و کسانی در طول تاریخ بودند که قبل از اتفاق عاشورا زندگی می کردند و در زمره آن اشخاص عاشورایی به شمار می روند، زندگی آن اشخاص، پیوسته به اتفاق عاشورا بوده و کشته شدن برای آنها آرزو نیست .

رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین معیار و شاخص برای اطمینان یافتن از حضور در خط امام حسین(ع) قلب خود انسان است، تصریح کرد: به میزانی که قلب انسان از عشق به امام سرشار باشد به همان اندازه در مسیر انسانیت قرار دارد در غیر این صورت از آن مسیر دور است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه هدف از خلقت این است که قلب انسان سرشار از عشق به خدا و امام معصوم باشد، اظهار داشت : رسیدن به عشق امام، مستلزم شناخت و آگاهی است که اگر شناخت و آگاهی نباشد چه بسا انسان در صحنه در مقابل امام حسین (ع) است .

وی تصریح کرد: امروز با پایه گذاری الهی امام عزیز (ره) و حمایت های مقام معظم رهبری ، درخت تناور بسیج به سنبل عشق، آزادی، آگاهی، عدالت خواهی و اراده ای برای توسعه عدالت در جهان تبدیل شده است و بسیج به معنای عبور از منیت، خودخواهی و تملق و دلبستگی های ظواهر دنیاست.

رییس جمهور با بیان اینکه امیدوارم پاکی و زلالی دل بسیجیان، ملت ایران را به سرچشمه حقیقی ولایت و عشق و آزادگی و توحید یعنی امام عصر(عج) واصل کند، گفت: همگی با عشق به مردم ، فداکاری و ایثارگری و عشق امام در بالاترین نهاد مشغول خدمت به مردم و پاسداری از ارزشهای الهی هستید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.