معوقات سه ماه نخست امسال بازنشستگان واریز شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد معوقات ناشی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان با میانگین ۳۰۰ هزار تومان مربوط به سه ماه نخست سالجاری امروز – شنبه – در سراسر کشور به حساب بانکی آنان واریز شد.

اقتصادآنلاین/گروه تولید و تجارت:

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد معوقات ناشی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان با میانگین ۳۰۰ هزار تومان مربوط به سه ماه نخست سالجاری امروز – شنبه – در سراسر کشور به حساب بانکی آنان واریز شد.

به گزارش ایرنا ، ‘ ایراندخت عطاریان ‘ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت معوقات ناشی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان مربوط به ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد است و بازنشستگان می توانند از ظهر امروز از حسابشان برداشت کنند.

وی با بیان اینکه واریزی این معوقات در استان ها با تاخیر صورت می گیرد، گفت: این واریزی از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده و میزان مابه التفاوت، ۱۵۰ هزار تومان است.

عطاریان، جمعیت فعلی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: پرداخت این معوقات، ‌شامل ۳۰۰ هزار نفر از این افراد خواهد شد.

به گفته وی، این بازنشستگان می توانند با مراجعه به بانک های عامل، پول خود را دریافت کنند.

**پیگیری یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان

عطاریان، درباره پرداخت مطالبات بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری افزود:‌ پس از مصوبه هیات وزیران مبنی بر پرداخت یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ هشتم مهرماه ۸۶ تا مهر ۸۷ اقدامات مشترکی با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان خصوصی سازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مقدمات پرداخت مطالبات بازنشستگان فراهم شد و نخستین مرحله از پرداخت بزرگترین مطالبات بازنشستگان به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان در پایان اسفندماه سال ۹۰ صورت گرفت.

عطاریان با بیان اینکه مرحله دوم مطالبات بازنشستگان در پایان خردادماه سال جاری پرداخت شد،‌ گفت: در این مرحله، ۱۷۰ هزار تومان به حساب هر یک از بازنشستگان مشمول قانون یادشده واریز شد.

وی اضافه کرد: بنابراین در حال حاضر، از ۸۳۰ نفر از بازنشستگان مشمول مطالبات، مطالبات نزدیک به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری تسویه شده و تعداد آنها به ۷۹۰ هزار رسیده است.

عطاریان تاکید کرد سازمان خصوصی سازی تاکنون فقط نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از وجوه فروش سهام شرکت های دولتی را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون فقط نزدیک به یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان باقی مانده است، گفـت: امیدواریم با تعامل سازمان خصوصی سازی، باقیمانده مطالبات نیز به زودی پرداخت شود.

**افزایش ۱۵ درصدی تسهیلات رفاهی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به خدمات متنوع و گسترده دولت در سال های اخیر برای بازنشستگان، گفت: خانه های مهر تاکنون (خانه هایی با امکانات فرهنگی و اجتماعی برای بازنشستگان) در ۲۰ استان کشور، با اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای هر یک از آنها، تاسیس شده است.

به گفته وی، شش خانه مهر دیگر نیز در نیمه دوم سال جاری و در شهریور ماه در اهواز، رشت، مهاباد، مرند، زابل، بجنورد افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات و تسهیلات رفاهی در سال جاری، ۱۵ درصد افزایش یافته است، گفت: برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با اختصاص کمک هزینه ۳۰۰ هزار تومانی به فرد بازنشسته و همراه او، پرداخت وام ضروری، یک و نیم میلیون تومانی و وام سه میلیونی تومانی ودیعه مسکن از جمله مهمترین تسهیلات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می شود.

**برگزاری نمایشگاه بزرگ همت ماندگار در روزخانواده

عطاریان در ادامه در مورد برنامه های بزرگداشت روز بازنشستگان در روز ۲۰ آبان ماه(۲۵ ذی الحجه) گفت: همزمان با برگزاری هفتمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان، نمایشگاهی از دستاوردها و شرکت های اقتصادی تابعه صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان ‘همت ماندگار’ دایر می شود.

وی افزود: در همین ارتباط، صندوق بازنشستگی با ایجاد بانک اطلاعات نخبگان کشوری اقدام به شناسایی این افراد کرده و در حال حاضر،‌مستندات بیش از ۶۰۰ بازنشسته نخبه کشور در این سامانه ثبت شده است.

**بیمه عمر و حوادث بازنشستگان کشوری

مدیر عامل صندوق بازنشتگی کشوری در ادامه در خصوص بیمه عمر و حوادث تاکید کرد: این طرح ملی مصوبه هیات وزیران بود که صندوق بازنشستگی کشوری افتخار دارد که این طرح را اجرایی کند. به طوری که تمام دستگاه‌های اجرایی که حدود پنج هزار دستگاه می‌شوند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: همه بازنشستگان و شاغلان در دستگاه‌های مختلف می‌توانند از بیمه عمر و حوادث بهره‌مند شوند که سرانه این بیمه در ماه هزار و ۸۰۰ تومان است که ۹۰۰ تومان از این مبلغ دستگاه اجرایی و ۹۰۰ تومان الباقی را شاغل و یا بازنشسته پرداخت می‌کند.

عطاریان با بیان اینکه افرادی که در سال ۸۹ مشمول بیمه عمر و حوادث شدند می‌توانند از مزایای این بیمه استفاده کنند، گفت: شاغلین از مبلغ یک هزار و ۸۰۰ تومان و سهم ۹۰۰ تومانی که باید پرداخت کنند را تنها ۷۵۰ تومان ارائه خواهند کرد و ۱۵۰ تومان باقیمانده از محل سود سال گذشته صندوق بازنشستگی پرداخت می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه رقم پرداختی برای بازنشستگانی که در سال ۸۹ مشمول این طرح بودند کمتر خواهد بود و این افراد ماهیانه ۵۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: غرامتی که برای بازنشستگان و شاغلان در بخش نقص عضو و فوت در بیمه عمر و حوادث پرداخت می‌شود هر کدام مبلغ ۳ میلیون تومان است ضمن اینکه تمام شاغلین و بازنشستگان در وزراتخانه‌ها‌، دستگاه‌ها و سازمان ها می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری از طرح بیمه عمر و حوادث استفاده کنند.

عطاریان ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری همانند سایر صندوق‌ها ماموریتش در چارچوب مشخص و الزامات قانونی است که از الزامات قانونی می‌توان به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و همچنین قانون خدمات مدیریت کشوری اشاره کرد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.