مفیدترین روغن‌های گیاهی برای انواع مختلف مو

روغن زیتون سرشار از چربی اشباع نشده تک زنجیره‌ای است که به درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند. این روغن گیاهی در عین حال در تقویت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.

اگر قصد دارید با استفاده از روش‌های طبیعی موهای خود را سالم و زیبا نگه دارید به یاد داشته باشید که روغن‌های گیاهی از جمله ترکیبات موثر و مفید برای این منظور هستند.

به گزارش ایسنا، متخصصان پوست و مو تاکید دارند که با انتخاب روغن گیاهی متناسب با هر نوع تار مو، می‌توان به درمان موهای آسیب دیده و سالم نگه داشتن موهای نازک و ضخیم کمک کرد.

به گزارش تورنتو نیوز، روغن‌های گیاهی بهترین دوست موهای ما هستند به شرط آن که نوع مناسبی از آنها را با توجه به نوع موهای خود، انتخاب کنیم. در این مقاله برخی از مفیدترین روغن‌های گیاهی برای انواع مختلف مو معرفی شده‌اند که عبارتند از:

– موهای نازک؛ استفاده از روغن رزماری شیوه‌ای مفید برای مراقبت از موهای نازک است. از آنجا که تارهای نازک مو غبار و آلودگی بیشتری جذب می‌کنند، این روغن می‌تواند به تمیز کردن پوست سر کمک کند. همچنین روغن معطر رزماری با تحریک کردن پیاز مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند. برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند که این روغن از سفید شدن زودهنگام موها پیشگیری می‌کند. روغن رزماری سرشار از کلسیم، ویتامین ب و آهن است و به همین دلیل به رفع مشکلات مو و پوست سر مانند شوره سر، چربی پوست سر و موهای مجعد و وزوزی کمک می‌کند.

– موهای ضخیم؛ اگر تار موهای ضخیم و کلفت دارید و مرتب کردن آنها برایتان دشوار شده، روغن زیتون بهترین چاره برای شما است. روغن زیتون سرشار از چربی اشباع نشده تک زنجیره‌ای است که به درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند. این روغن گیاهی در عین حال در تقویت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.

– موهای ضعیف و حساس؛ روغن دانه انار به دلیل دارا بودن اسید پونیسیک برای حفاظت از موهای حساس و ضعیف بسیار مفید است. این روغن در عین حال از موها در برابر آلودگی‌های شیمیایی و محیط‌ زیستی مراقبت می‌کند. همچنین روغن بادام نیز یک ترکیب گیاهی مفید برای مراقبت از موها در دوران سالمندی است. ماساژ دادن پوست سر با روغن بادام به تحریک جریان خون در عروق این ناحیه کمک می‌کند و اکسیژن را به پیازهای مو می‌رساند. این کار در عین حال موها را درخشان می‌کند.

– موهای آسیب دیده؛ روغن آووکادو منبع غنی از اسید آمینه‌ها و پروتئین‌ها است و به همین دلیل برای درمان ریزش مو، شوره سر و سستی تارهای مو، بسیار مفید است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.