مفید ترین نوشیدنی برای زنان؟!

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز: پزشکان تاکید کردند که نوشیدن قهوه خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی در زنان کاهش می‌دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ طبق نتایج یک بررسی تازه که در مجله «سکته» به چاپ رسیده است، خطر بروز سکته مغزی در زنانی که روزانه یک فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

این یافته حاصل تلاش سوزانا لارسون محقق سوئدی در انستیتو کارولینسکا در استکهلم است. در این بررسی ها بیش از ۳۴ هزار زن سوئدی در گروه سنی ۴۹ تا ۸۳ سال که هیچ سابقه ابتلا به بیماری قلبی نداشتند تحت آزمایش و معاینه قرار گرفتند.

پس از ۱۰ سال ۱۶۸۰ نفر از این زنان سکته مغزی را تجربه کردند. این مطالعات تایید کرد زنانی که در روز حداقل یک فنجان قهوه می‌نوشیدند ۲۲ تا ۲۵ درصد کمتر به سکته مغزی دچار شدند.

از سوی دیگر دکتر کلادیت بروکز سخنگوی انجمن سکته در امریکا در این باره متذکر شد: ما پیشتر نگران بودیم که قهوه سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب شود اما این مطالعات بلند مدت نشان داد که این نوشیدنی‌ تا این اندازه خطرناک نیست.

متخصصان تغذیه می‌گویند مصرف یک فنجان قهوه همراه با شکر می‌تواند حافظه را فعال کند و میزان دقت و توجه فرد را افزایش دهد.

از خواص دیگر قهوه این است که این نوشیدنی محرک بوده و به هضم آسان غذا کمک می‌کند، تب بر است و می‌تواند سردرد را نیز تسکین دهد.

علاوه بر این، قهوه برای برطرف کردن یرقان مفید است و در درمان سرفه‌ای که با بلغم همراه باشد، موثر است.

این نوشیدنی در عین حال دردهای عصبی را بهبود می‌بخشد، در درمان سیاه سرفه تاثیر دارد و هم چنین ضد عفونی کننده بوده و خاصیت ضد افسردگی هم دارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.