مقاله گلوبال تایمز درباره سوریه :چرا چین و روسیه قطعنامه ضد بشار را رد کردند؟

خبرگزاری آریا-روزنامه گلوبال تایمز در مقاله هیات تحریریه خود تحت عنوان فوق با اشاره به وتوی مشترک روسیه و چین در خصوص قطعنامه اخیر شورای امنیت که به رهبری غرب در مورد سوریه به رای گذاشته شده نوشت : روسیه و چین مشترکاً این قطعنامه را وتو کردند زیرا به اهداف واقعی که در بردارنده منافع ژئوپلتیکی غرب در منطقه خاورمیانه است پی برده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، چین استفاده از زور را در چارجوب بند ۷ منشور سازمان ملل متحد وتو کرد. زیرا معتقد است که این اختلاف سیاسی داخلی است و باید که توسط مردم سوریه حل و فصل شود.
این روزنامه در ادامه با اشاره به برخی از گزارشات منتشره در مطبوعات غربی و نقل وقول های دیپلمات های غربی در مورد برخی از پیام های اینترنتی در سایت وبیو مبنی بر مخالفت با سیاست های چین در سوریه نوشت: این نظرها که معمولا مورد توجه دیپلمات های غربی و یا خبرنگاران و روزنامه نگاران غربی  قرار گرفته است بازگو کننده تمامیت افکار عمومی چین نیست.
 این مقاله با اشاره به اصول اساسی سیاست خارجی چین مبنی بر احترام به حاکمیت داخلی کشورها می نویسد چین با دخالت خارجی در کشورها مخالف است و ممکن است غربی ها فکر کنند می توانند با اعمال فشار بر چین این موضع را تغییر دهند . اما این یک قضاوت اشتباه است که اکثر افکار عمومی جامعه چین مخالف دخالت خارجی در کشورهای کوچک هستند.
 این مقاله در ادامه می نویسد دیپلماسی فرآیندی کاملا تخصصی است. این مشکل است که سیاست خارجی را بر پایه درک شناخت افکار عمومی خارجی بنا کرد. به منظور جذب اعتماد مردم عادی رسانه ها باید درک و شناخت درستی از منافع داشته باشند، البته در کنار آن اعتبار دولت ها نیز مهم و حیاتی است.
این مقاله در ادامه می نویسد غرب می تواند همیشه می تواند یک عده قلیلی را فریب دهد اما نمی تواند اکثریت جامعه چین را اغفال کند. بی اعتمادی و عدم احترام به غرب ریشه در این دارد که آنها همیشه منافع خود را دنبال می کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.