مقام ارشد بانکی آفریقای جنوبی: امنیت غذایی یک چالش و تهدید جدی جهانی است

‘پاکامانی هادیبی ‘ روز چهارشنبه در حاشیه امضای قرارداد همکاری مالی با گروه ‘خدمات کشاورزی و مواد غذایی ‘ آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت قاره آفریقا و نیز کشور آفریقای جنوبی با این تهدید ها مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد که تامین امنیت غذایی خصوصا درطی یکصد سال آینده، نیازمند یک فکر نوین و روش های جدید خواهد بود.

وی با اشاره به رشد جمعیت جهان به ۹ میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ میلادی ، تصریح کرد که باید در روش ها و نوع کارهایمان تجدید نظر کنیم .

مدیر اجرایی بانک کشاورزی آفریقای جنوبی گفت که برای تامین غذایی این جمعیت رو به افزایش نیازمند فناوری های جدید و توسعه یافته به منظور تولید بیشتر مواد غذایی هستیم .

وی همچنین گفت: علاوه بر این تهدید ،تغییرات زیست محیطی ، بحران آب و مهاجرت انسان ها نیز از دیگر چالش هایی هستند که که بر بسیاری از کشورهای جهان خصوصا بر کشورهای آفریقایی تاثیر می گذارند.

وی گفت در صورت عدم تامین مواد غذایی، مهاجرت های انسانی ناشی از کمبود مواد غذایی سریعا افزایش خواهد یافت و مرزها نیز مانعی جدی در مقابل این روند محسوب نخواهند شد.

این مقام ارشد بانکی آفریقای جنوبی تصریح کرد که در این میان کشورهایی که از لحاظ اقتصادی وضع بهتری دارند، به طور طبیعی مهاجران بیشتری را جذب خود خواهند کرد.

‘چالرز وینر’ مدیر اجرایی گروه خدمات کشاورزی آفریقای جنوبی نیز به خبرنگاران گفت که جمعیت روز افزون آفریقا بزودی فشار زیادی بر روی ذخایر غذایی این قاره وارد خواهد کرد.

رییس این گروه بزرگ خدمات کشاورزی که در کشورهای دیگر آفریقایی نیز فعالیت می کند، تصریح کرد که تضمین امنیت غذایی نیازمند یک همکاری دسته جمعی است و کسی به تنهایی قادر به این کار نیست .

آفریقای جنوبی ار جمله کشورهای استثنایی قاره آفریقا است که به دلیل شرابط خوب آب و هوایی و پیشرفته بودن بخش کشاورزی آن ضمن خودکفا بودن در زمینه تامین مواد غذایی، از جمله صادر کنندکان برخی از محصولات کشاورزی محسوب می شود.

این کشور در زمره ۱۰ کشور بزرگ تولید کننده جهان در برخی از محصولات کشاورزی ازجمله ذرت، غلات، دانه های روغنی و برخی از میوه ها از جمله گلابی و گریب فروت، شمرده می شود.

وضیعت اقتصادی نسبتا خوب آفریقای جنوبی در قیاس با بسیاری از کشورهای قاره آفریقا سبب شده است که این کشور مقصدی برای مهاجرتهای انسانی از سایر کشورهای فقیراین قاره از جمله همسایگانش باشد.

۱۵۵۲** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۱۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.