مقام تونسی مشارکت ایران در طرح ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را خواستار شد

به گزارش ایرنا ، ‘ محمد الامین الشخاری’ روز چهارشنبه در دیدار با ‘ مهدی غضنفری’ وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران همچنین از حضور پیمانکاران و مسکن سازان ایرانی در تونس استقبال کرد.

غضنفری برای شرکت در یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس به این کشور سفر کرده است.

دو طرف در این دیدار که ‘ پیمان جبلی ‘ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز حضور داشت، تصمیم گرفتند که این درخواست طرف تونسی بسرعت از سوی وزارتخانه های ذیربط مسکن و شهرسازی دو کشور پیگیری و بخش خصوصی ایران نیز در این زمینه فعال شود.

وزیر صنایع تونس همچنین تصریح کرد: از دیدگاه ها و مواضع نظام اسلامی ایران در قبال انقلاب تونس خرسندیم و اعلام آمادگی ایران برغم در معرض توطئه ها و تحریم ها قرار داشتن برای گسترش و توسعه همکاری ها و مناسبات با تونس ، تحسین برانگیز است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم همه زمینه های همکاری با ایران را بویژه در حوزه صنعت فعال کنیم و امیدواریم همه توافقات فی مابین جنبه عملی پیدا کند و به سرانجام برسد.

** آغوش تونس بر روی بخش های دولتی و خصوصی ایران باز است

الشخاری اظهارداشت: تونس جدید گام های بلندی برای توسعه کشور در زمینه های صنعتی و تجاری برداشته است و امروز به همکاری گسترده با کشورهای دوست و برادر همچون ایران نیازمند هستیم و آغوش ما بر روی بخش های دولتی و خصوصی ایران باز است.

وزیر صنایع تونس گفت: همکاری های ایران و تونس می تواند وارد مرحله منطقه ای و بین المللی شود و موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی این امکان را فراهم می سازد که بایکدیگر قطبی صنعتی و اقتصادی تشکیل دهیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی ایران در عرصه اقتصادی ، تجاری و صنعتی تونس خواستار تشکیل کارگروه های مشترک برای پیشبرد و اجرایی کردن توافق های فی ما بین دو کشور شد.

وزیر صنایع تونس افزود: امیدواریم ایران با سرمایه گذاری در بخش های معدن، انرژی ، نیرو ، خودروسازی و قطعه سازی ، بهداشتی و دارو ، واگن سازی ، نفت و پتروشیمی بتواند به تونس که با مشکلاتی از جمله بیکاری مواجه است، کمک کند.

الشخاری تاکید کرد: حرکت ایران و تونس در توسعه و همکاری های اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی نباید به هیچ وجه متوقف شود بلکه باید با قاطعیت بجلو حرکت کنیم.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۷۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.