مقام های سعودی صدور روادید برای زائران ایرانی را پیگیری می کنند

‘ غلامرضا رضایی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در پیگیری های صورت گرفته از سوی نمایندگی سازمان حج در عربستان، مقامات سعودی قول داده اند که مشکل صدور روادید زائران ایرانی عمره مفرده طی چند روز آینده حل شود.

این مقام مسوول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نمایندگی سازمان حج در عربستان سعودی به طور جدی پیگیر این مساله است گفت: توقف صدور روادید زائران ایرانی و چهار کشور اسلامی دیگر، به وزارت حج عربستان مربوط نمی شود و وزارت امور خارجه و وزارت کشور عربستان در این موضوع دخیل است.

رضایی یادآور شد: البته در حال حاضر پروازهای زائران ایرانی عمره که پیش از این روادید خود را دریافت کرده بودند، بدون وقفه انجام می شود و مشکلی وجود ندارد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید زائران ایرانی توسط یک شرکت سعودی به نام ‘ مخاع’ انجام می شود که چند روزی است امکان ارسال اطلاعات زائران ایرانی به عربستان برای دریافت روادید وجود ندارد و به محض رفع شدن این مشکل، فرایند صدور روادید مجددا آغاز خواهد شد.

این مقام مسوول در سازمان حج و زیارت افزود: اگر تا ۱۷ تیر ماه جاری، توقف صدور روادید زائران ایرانی عمره برطرف نشود، این مساله تاثیر گذار خواهد بود.

یازدهم تیر ماه جاری سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای از متوقف شدن صدور روادید برای زائران ایرانی عمره و چند کشور اسلامی خبر داد و اعلام کرد در یک اقدام پیش بینی نشده مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان از روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه امسال، سیستم صدور ویزا و ارسال اطلاعات افراد برای اخذ ویزا را برای برخی از کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران متوقف کرد لذا امکان صدور ویزا از آن تاریخ تاکنون میسر نشده است.اما همچنان برای آن دسته از افرادی که ویزا اخذ شده، به صورت روزانه چهار هزار و ۵۰۰ نفر به سرزمین وحی مشرف می شوند.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۸۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.