مقاومت آنتی بیوتیکی، سلامت عمومی را تهدید می کند

۱۳ شهریور – ۱۰:۴۷:۴۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

در اثر مقاومت آنتی بیوتیکی، باکتری های مقاوم به سرعت بین افراد جامعه گسترش یافته و سلامت عمومی با بیماری جدیدی که به سختی و با هزینه بالا درمان می شود، تهدید خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، کارشناس نظارت بر غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ضمن بیان این مطلب در رابطه با اصطلاح مقاومت آنتی بیوتیکی، افزود: اگرچه آنتی بیوتیک ها در اثر مقابله با عوارض بیماری زا، سبب بقای حیات  می شوند، اما برخی باکتری ها آنقدر قدرت می یابند که امکان توانایی مقابله در برابر این داروها و کاهش عملکرد آن ها، ایجاد می شود.
فرهاد نظری مقاومت آنتی بیوتیکی را یکی از مهم ترین معظلات بهداشتی جامعه امروز دانست و ادامه داد: این مساله به طور آشکار، باعث خطر برای افرادی می شود که عفونت ساده ای داشته و در صورت درمان صحیح، امکان بهبود آن ها وجود دارد، اما با مصرف نا به جای آنتی بیوتیک در گذشته، باعث بی تاثیر شدن این داروها شده است.
وی با بیان اینکه طولانی و پیچیده شدن بیماری، ازجمله عوارض مقاومت آنتی بیوتیکی است، عنوان کرد: نیاز به داروهای گران و قوی، حضور طولانی مدت در مراکز درمانی و در مواردی، عفونت های منجر به مرگ، از جمله عوارضی است که لزوم توجه بیماران را ضروری می سازد.
این کارشناس نظارت بر غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: انواع ایجادکننده عفونت های پوستی، مننژیت، بیماری های قابل انتقال از راه تماس جنسی، عفونت های دستگاه تنفسی مانند ذات الریه و فارنژیت(گلودرد چرکی)، گونه هایی از بیماری هستند که در مقابل آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۳۱۰۴۷۴۶۹۶۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.