مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها یک “تهدید مصیبت‌بار” است

مقامات بهداشتی بریتانیا:

سلامت > عمومی
مقام ارشد بهداشتی بریتانیا می‌گوید مقاومت به آنتی‌بیوتیک به تهدیدی مصیبت‌بار در پزشکی بدل شده است و می‌تواند بیمارانی را که برای یک جراحی جزئی بستری شده‌اند، در معرض خطر عفونت‌هایی قرار دهد که قابل درمان نیست.

به گزارش رویترز سالی دیویس، مقام ارشد پزشکی انگلیس می‌گوید باید اقدامی جهانی برای مقابله با مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌‌ها به عمل آید و با پژوهش و ایجاد داروهای جدید برای درمان عفونت‌های نوظهور جهش‌یافته “خلا پژوهشی” دارویی در این زمینه پر شود.

فقط معدودی آنتی‌بیوتیک‌های جدید در طول چند دهه اخیر تولید شده و به بازار آمده‌اند، و یافتن آنتی‌بیوتیک‌های بیشتر، به مسابقه‌ای در برابر زمان بدل شده است، زیرا به طور فزاینده‌ای عفونت‌های باکتریایی در حال تبدیل به “

دیویس می‌گوید: “مقاومت در مقابل داروهای ضدمیکروبی یک تهدید مصیبت‌بار است. اگر هم اکنون عمل نکنیم، هر یک ما که در ۲۰ سال آینده برای جراحیی جزئی به بیمارستان برویم، ممکن است به علت عفونتی عادی که بوسیله آنتی‌بیوتیک‌ها قابل درمان نیست، بمیریم.”

“و عمل‌های جراحی روتین مانند جایگزینی مفصل ران یا پیوند اعضا ممکن است به علت خطر عفونت، به اعمالی مرگبار بدل شوند.”

تخمین زده می‌شود تنها یکی از شناخته‌ترین ابرمیکروب‌ها به نام MRSA هر سال در آمریکا باعث مرگ ۱۹۰۰۰ – بسیار بیشتر از مرگ و میر ناشی از HIV و ایدز- و شمار مشابهی در اروپا می‌شود.

و ابرمیکروب‌های دیگری نیز در حال گسترش یافتن هستند. موارد سل کاملا مقاوم به درمان در سال‌های اخیر ظاهر شده‌اند و موج جدیدی از “ابر ابرمیکروب‌ها” (super superbugs) با جهشی به نام NDM1 که برای اولین بار در هند پدیدار شده بود، اکنون به همه جهان از بریتانیا تا نیوزیلند گسترش یافته است.

لورا پیدوک، استاد میکروب‌شناسی در دانشگاه بیرمنگام و رئیس کارگروه Antibiotic Action از تلاش‌های دیویس برای افزایش آگاهی در باره این مشکل استقبال کرد.

او می‌گوید: “شمار فزاینده‌ای از عفونت‌ها به وجود آمده‌اند که برای آنها تقریبا گزینه‌ درمانی وجود ندارد و ما عاجزانه نیاز به کشف، پژوهش و ایجاد داروهای جدید نیاز داریم.”

دیویس از دولت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان از جمله سازمان جهانی بهداشت و گروه G8 خواست این تهدید را جدی بگیرند و کار برای ابداع و سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها را ترغیب کنند.

او می‌گوید: “در طول دهه گذشته خلائی پژوهشی درباره آنتی‌بیوتیک‌ها به وجود آمده است، به این معنا که بیماری‌ها سریعتر از داروهای معالج آنها تکامل یافته‌اند.”

دیویس خواستار همکاری بیشتر میان سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و شرکت‌های داروسازی برای حفظ ابزارهای آنتی‌بیوتیکی موجود، تمرکز بیشتر بر ساخت داروهای جدید شد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.