مقاومت طلا در برابر سطح ۱۶۰۰ دلار

۱۹م اسفند ،

بینا- منحنی قیمتها در یک هفته پر فراز و نشیب قبل متأثر از سیگنالهای مثبت از سیاست خارجی و رشد تقاضا در بازار با نوسان همراه بود .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا، در هفته قبل بازار طلا کماکان متأثر از فضای روانی نشست ایران و غرب در آلماتی به ریزش قیمتها پرداخت بطوریکه بهای هر مثقال طلای ۱۷ عیار در روز دوشنبه به ۵۴۳ هزار تومان رسید. اما با کمرنگ شدن انتظار بازار مبنی بر واکنش مثبت سیاستمداران به پیشنهادهای موجود در مذاکرات و رشد تقاضا، روند بازار طلا افزایشی شد.
این گزارش می افزاید، در روز شنبه بهای طلا در بازار داخل با سقوط ۱۷ هزار تومانی هر مثقال طلای ۱۷ عیار به ۵۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، که ادامه این روند در روز یکشنبه این نرخ را به ۵۸۲ هزار تومان بدل کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۱۳۴ هزار و ۳۵۵ تومان در روز یکشنبه رسید.
در روز شنبه قیمت طلا در هر اونس بر ۱۵۷۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.
براساس این گزارش، طلا در روز دوشنبه با توجه به کاهش بیشتر ارزش دلار داخل، در هر مثقال طلای ۱۷ عیار تا بهای ۵۴۳ هزار تومان پایین آمد اما در غروب این روز بر روی نرخ ۵۵۴ هزار تومان بسته شد.
در همین روز قیمت جهانی طلا با کاهش در هر اونس به ۱۵۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید .
بر پایه این گزارش، در روز سه شنبه در بازار تهران بهای طلا تحت تأثیر رشد قیمتها در بازار ارز افزایشی شد، و در غروب هر مثقال طلای ۱۷ عیار به ۵۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل رشد ۱۶ هزار تومانی را شاهد بود. هر گرم طلای ۱۸ عیارساخته نشده هم به ۱۳۱ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.
در روز سه شنبه قیمت اونس طلا با تغییر اندک، در بازارهای جهانی با نرخ ۱۵۷۷ دلار و ۵۹ سنت به فروش رسید.
این گزارش حاکیست، در روز چهارشنبه قیمت طلای تهران افزایشی بود و تا ۱۳۸ هزار تومان در هر گرم طلای ۱۸ عیار و ۶۰۲ هزار تومان در هر مثقال طلای ۱۷ عیار پیش رفت.
در این روز نرخ طلا در بازارهای جهانی با افزایش همراه شد و به ۱۵۸۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.
شایان ذکر است، در روز پنج شنبه قیمت طلا در هر مثقال طلای ۱۷ عیار با نوسان در نهایت بر روی نرخ روز چهارشنبه یعنی ۶۰۲ هزار تومان بسته شد.
اونس جهانی در روز پنج شنبه بر بهای ۱۵۸۴ دلار و ۵۰ سنت قرار گرفت.
گفتنی است هر اونس طلا روز جمعه با یک رفت و برگشت ۲۰ دلاری، کاهش و سپس افزایش یافت، و نهایتاً بر روی رقم ۱۵۸۰ دلار و ۲۰ سنت آرام گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.