مقاومت موجبات عزت و عظمت کشور را فراهم می‌کند

نماینده مجلش شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده زمانی که از خود مقاومت نشان داده‌ایم موفق و پیروز بوده‌ایم و هر کسی که راه سازش را پیشه کند، بدون شک در این مسیر متضرر می‌شود و مقاومت به عنوان یک عنصر موجبات عزت و عظمت را در کشورر فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست سالیانه اتحادیه انجمن اسلامی مستقل که تحت عنوان “مقاومت برای پیشرفت، پیشرفت در خدمت عدالت رمز اقتدار ملت” در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجویان در ارتباط با حمایتش از شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نوع رفتار من به گونه‌ای است که اگر انتقادی از افراد داشته باشم به خودشان منعکس می‌کنم و کمتر به دنبال جنجال می‌روم. رفتار من در مجلس هم به همین صورت است. چرا که معتقدم موضوعات را باید فراتر از افراد دنبال کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپوران همچنین به اردوی جهاد اکبر که در حاشیه انجمن‌های اسلامی که سال گذشته در مشهد برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: در مشهد نگاه من به جمع جبهه متحد اصولگرایی بود و منظور من از بیان یک نفر در ۱۳ نفر این بود که آن یک نفر را به صحن مجلس برای ریاست مجلس تعمیم دهیم و این کاملا برای شکل‌گیری مجلس در مسیری که طی کرد کاملا منافات داشت و ظرفیت‌هایی به کار گرفته شد که محل تأمل جدی و در مشهد من نکته‌ای را گفتم که برخی از گمانه زنی‌هایی که برخی افراد برای حضور در لیست ریاست داشتند غلط است صحنه مجلس و چگونگی راهیابی به آن در شیوه‌های متفاوت از جنبه‌های مختلفی بود که در مجلس مطرح شد.

علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که شعار اتحادیه انجمن اسلامی ابعاد مختلفی دارد و در بعد داخلی و فعالیت‌های انتخاباتی هم به عنوان یک گزاره مهم برای ادامه پیشرفت است گفت: هیچ راهی جز مقاومت نداریم و در طول تاریخ تجربه نشان داده زمانی که از خود مقاومت نشان داده‌ایم موفق و پیروز بوده‌ایم و هر کسی که راه سازش را پیشه کند، بدون شک در این مسیر متضرر می‌شود و مقاومت به عنوان یک عنصر موجبات عزت و عظمت را در کشورر فراهم می‌کند.

وی در ادامه در ارتباط با آرمان‌های اصولگرایان در فعالیت‌های مختلف انتخاباتی گفت: معتقدیم که آرمان‌های خود را با واقع بینی به دست آوریم و در قالب وحدت آنچه که مهم است با ملاک و میزان به سمت آن حرکت کنیم قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه به وحدت بین اصولگرایان بود که در این راه برخی از دوستان بیان کردند که این مطالب ملاک ما نیست.

وی در ادامه افزود: در قبال انتقادات این طیف از دوستان اعتقاد داشتیم که اگر وحدتی بین اصولگرایان نباشد اصلاح طلبان پیروز می‌شوند که آن‌ها ما را اصولگرایان مصلحت‌گرا معرفی کرده‌اند و خود را به عنوان اصولگرایان آرمان‌خواه خواندند ما قبل و بعد از انتخابات با ملاک حرکت کرده‌ایم و بیشترین گله و شکایت به کسانی شد که اصول و ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند.

زاکانی در پاسخ به این که گزینه مطلوب اصولگرایان ریاست مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار نشد گفت: این مسئله هیچ ارتباطی با آن ساختار ندارد ما با وحدت بین خود توانسته‌ایم به مجلس راه پیدا کنیم و در میان فراکسیون اصولگرایان را تشکیل دادیم که بتوانیم آینده مجلس را رغم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این میان برخی از دوستان به خاطر منافعی که داشته‌اند با رویه ما مخالفت کردند و شاهد یک تغییر مسیر از سوی آن‌ها بودیم که در ادامه امیدواریم این رویه ابلاغ شود در مجلس نهم برخلاف مجلس هشتم، فراکسیونی وجود نداشت و در برخی از سایت‌های خود آن عده از اصولگرایان مطرح کردند که اصولگرایی به آخر خط رسیده است و من باید بگویم که پیروزی آن است که فرد به وظیفه خود عمل کند و در مجلس ما پیروز شدیم و حرکت در مسیری که تحقق و آرمان‌های انقلاب در آن به سرانجام می‌رسد مد نظر ما است.
انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.