مقاوم سازی بتن های تولیدی با تشدید نظارت بر کیفیت

رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی گفت: این انجمن با بازرسی سر زده از کارخانه ها و بررسی کیفیت بتن سهمی بر مقاوم سازی این محصول دارد.

حسین فروتن مهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کارشناسان انجمن تولیدکنندگان قطعات بتنی آماده هرسال به طور غیر محسوس از محصولات کارخانه های بتن نمونه گیری می کنند و در صورت تایید کیفی و رعایت استاندارد لازم به آنها مجوز سالیانه اعطا می شود.

وی ادامه داد: استاندارد بتن تحت عنوان استاندارد ۶۰۴۴ از سال ۸۰ با نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه، تدوین و اجرای آن از سال ۸۱ اجباری شده است.

فروتن مهر تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان این استاندارد اجباری را در تولید محصولات خود اجرا نکرده باشند گزارش ان توسط کارشناسان انجمن به سازمان استاندارد ارائه می دهد و از ادامه کار واحد تولیدی متخلف جلوگیری خواهد شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات بتنی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶۰ کارخانه تولید بتن در کل استان تهران فعالیت دارند که ۱۳۲ واحد از آنها دارای مجوز و تایید استاندارد هستند.

فروتن مهر خاطر نشان کرد: هم اکنون پیگیر این مسئله هستیم که حدود ۳۰ کارخانه بدون مجوز نیز اقدام به رعایت استاندارد لازم و دریافت مجوز کنند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی با تاکید بر مقاوم سازی محصول بتن در کشور خاطر نشان کرد: رعایت استاندارد لازم در تولید بتن و مقاوم سازی مناسب این محصول عمر مفید ساختمان ها را از ۳۰ سال  به ۲۰۰ سال افزایش خواهد داد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.