مقایسه درآمد روسای جمهور کشورهای مختلف

درآمد روسای جمهور در بیشتر کشورها مشخص است و همه مردم از آن اطلاع دارند. چه این عدد نجومی باشد همانند کنیا و چه اندک همانند هند و چین. همانطور که در این خبر می بینید، کشورها بر طبق میزان درآمدشان با توجه به درآمد سرانه کشور رتبه بندی شده اند. باید پرسید چرا درآمد رییس جمهور کشور ما اعلام نمی شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مجله اکونومیست در روز دوشنبه پنجم جولای، رایلا اودینگا، نخست وزیر کنیا، از دریافت دستمزد بیشتر که توسط پارلمان کشور تصویب شده بود، خودداری کرد. اعضاء مجلس کنیا طی یک طرح دستمزد اودینگا را تا سطح ۴۳۰۰۰۰ دلار در سال افزایش دادند و دستمزد خودشان را با ۲۵ درصد افزایش به سطح ۱۶۱۰۰۰ دلار رساندند.

این افزایش در سطح دستمزد وی را در بالاترین رتبه میان پردرآمدترین رهبران دنیا قرار داد. این سطح دستمزد، نزدیک به ۲۴۰ برابر درآمد سرانه کشور بر حسب برابری قدرت خرید بود. لی هسیان لونگ، نخست وزیر سنگاپور نیز با درآمد بیش از دو میلیون دلاری در سال در صدر لیست پردرآمدترین رهبرهای جهان قرار می‌گیرد، سطح دستمزد وی ۴۰ برابر بیشتر از سطح درآمد سرانه سنگاپور است.

در انتهای این لیست، مانموهان سینگ، نخست وزیر هند قرار دارد که شهرت و تقدسش را به دلیل دریافت کمترین دستمزد از محل مالیات کشور هند به دست آورده است. وی تنها ۴ هزار دلا در سال دستمزد می گیرد! و رهبران چین هم در رده بعدی هستند با تنها ۱۰ هزار دلار در سال درآمد.

در میانه جدول هم آمریکا بالاتر از روسیه ایستاده است. درآمد سالانه اوباما ۴۰۰ هزا دلار و درآمد سالانه پوتین ۱۱۵ هزار دلار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حال سوال این است که چرا درآمد رییس جمهور کشور ما اعلام نمی شود تا همانند بسیاری از دیگر کشورها آحاد بدانند که درآمد رییس جمهور منتخبشان چقدر بیشتر از درآمد آنهاست؟


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یک ایرانی:

    ماشالله رییس جمهور کشور ما که دست مزد نداره . اینقدر دست داره که مزداشونو باید بده. با ۳۰۰۰ میلیارد شروع شد و تا ۱۲۶۰۰۰ رفت . حالا چند تا لو نرفته وجود داره خدا میدونه. البته لو هم بره کسی کاری نمیکنه. بعد جالبه همین آقایون رییس جمهور و کابینه دستمزد رو تعیین میکنن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.