مقدمات پیوند ریه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراهم شده است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس دپارتمان قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فراهم شدن مقدمات پیوند ریه در دانشگاه خبر داد .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر رضا باقری اظهار داشت: ‌در حال حاضر ۵ بیمار در لیست پیوند ریه در مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) قرار دارند و در صورت دهنده مناسب از بیمار مرگ مغزی این پیوند انجام خواهد شد .

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز پیوند قلب و ریه دانشگاه یکی از مراکز جامع و منحصر به فرد در کشور به شمار می رود، خاطر نشان کرد: ‌این مرکز از دو سال پیش پس از فراهم سازی بسترهای مناسب فیزیکی، آموزش های تخصصی و نصب و راه اندازی پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی بر اساس استانداردهای بین المللی و با هزینه ای بیش از سی میلیارد ریال فعال و از یک سال پیش انجام پیوند قلب در این مرکز آغاز شده است .

دکتر رضا باقری مجاورت اتاق عمل با بخش آی سی یو را از ویژگی های مهم این مرکز برشمرد و اظهار داشت: بخش پیوند قلب و ریه این مرکز با  ۲۱ تخت بستری مجهز، یک اتاق مجهز به دو دستگاه دیالیز (همودیالیز و CRRT ) که نیاز بیماران CRF  و ARF را برطرف می سازد، یک اتاق مجهز به سیستم پروسسور (تاریک خانه ) که در صورت نیاز هر موقع از شبانه رادیوگرافی از بیماران گرفته شده و سریعاً چاپ می گردد، وجود دو عدد دستگاه گازومتری  و سایر امکانات آزمایشگاهی مجهز و مدرن می باشد.

دکتر باقری انجام ۴ عمل پیوند قلب را از جمله فعالیتهای این مرکز در طول یک سال قبل برشمرد و اظهار داشت: ‌تمامی مراحل آماده سازی، انجام جراحی و پیوند و مراقبتهای پس از عمل در این مرکز به طور جامع انجام می شود .

رئیس دپارتمان قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تمامی مراحل درمان بیماران پیوند قلب به طور رایگان و با حمایتهای وزارت بهداشت و دانشگاه انجام شده است، خاطر نشان کرد: انجام مراقبتهای قبل و بعد از عمل برای بیماران پیوندی در بخش مراقبتهای ویژه بر اساس استانداردهای پیشرفته علمی صورت می گیرد.

دکتر رضا باقری افزود: ‌از شهریور امسال نیز مرکز پیگیری از بیماران نارسایی قلبی در مرکز امام رضا(ع) راه اندازی شده است و  بیماران با مراجعه به این مرکز اقدامات خدماتی قبل و بعد از عمل دریافت می کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.