مقررات مربوط به مهلت پرداخت حق‌بیمه از سوی کارفرمایان اعلام شد

مهلت قانونی برای تحویل لیست و پرداخت حق ‌بیمه هر ماه طبق ماده ۳۹ قانون تامین ‌اجتماعی، حداکثر تا پایان آخرین روز ماه بعد است.

براساس این گزارش، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون معافیت حق‌بیمه سهم کارفرما که تا میزان پنج نفر کارگر دارند، این مهلت تا آخرین روز دو ماه بعد خواهد بود.

در صورت تاخیر یا عدم ارسال لیست و همچنین تاخیر یا عدم پرداخت حق ‌بیمه مربوط به هر ماه در مهلت تعیین شده طبق قانون جرایم، کارفرما در هر مورد ملزم به پرداخت جریمه تاخیر لیست و پرداخت حق ‌بیمه خواهد بود.

این گزارش ادامه می دهد، از طرفی در صورت عدم ارسال لیست صورت مزد و حقوق کارگران، کارفرما ملزم به پرداخت جریمه به میزان ۱۰ درصد مبلغ حق‌ بیمه به اضافه بیمه بیکاری همان ماه خواهد بود.

در صورتی که کارفرما به دلیل تاخیر در پرداخت حق‌ بیمه یا عدم پرداخت آن همچنین تاخیر یا عدم ارسال لیست، مشمول جریمه شود و اصل حق‌ بیمه و بیمه بیکاری را قبل از صدور برگ لازم‌الاجرا یکجا پرداخت کند، از پرداخت ۴۰درصد جریمه‌های مربوطه معاف خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق تامین اجتماعی، با صدور و ابلاغ برگ لازم‌الاجرا، معافیت ۴۰ درصد جریمه‌ های متعلقه لغو و علاوه بر آن یک‌ بیستم بدهی به کارفرما تعلق خواهد گرفت.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۱۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.