مکانیزه کردن فرآیندهای مدیریت پروژه های پژوهشی در وزارت نفت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران:

معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت به منظور هماهنگ سازی، کارآمد سازی و نظارت بر فرآیندهای پیشنهاد پروژه، عقد قرارداد، اختصاص منابع و استفاده از نتایج پروژه اقدام به تدوین نظام جامع راهبری پژوهش و فناوری وزارت نفت کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد تولایی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران در همایش بهره برداری از سامانه مکانیزه یکپارچه نظام پژوهش و فناوری وزارت نفت که صبح امروز (۲۵ فروردین ماه) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت به منظور هماهنگ سازی، کارآمد سازی و نظارت بر فرآیندهای پیشنهاد پروژه، عقد قرارداد، اختصاص منابع و استفاده از نتایج پروژه اقدام به تدوین نظام جامع راهبری پژوهش و فناوری وزارت نفت کرده است.

تولایی یادآورشد: مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به تعریف و تصویب طرح‌ها و پروژه‌های پژوهش و فناوری صنعت نفت (جاری و آتی) در چارچوب تعاریف، مفاهیم و الزامات مندرج در نظامنامه پژوهش و فناوری و هدایت و همچنین کنترل و نظارت هوشمند از اهداف عملیاتی سازی سامانه یادشده در سطح صنعت نفت است.

تولایی با تاکید بر این که وزارت نفت مکلف است گزارش ممتاز به نقل از های مربوط به پروژه های پژوهش و فناوری را به صورت دوره ای به شورای عطف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه دهد، افزود: با توجه به هماهنگی های وزارت نفت و شوراهای عطف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار شده تا از این پس گزارش ممتاز به نقل از های مربوط به پروژه های پژوهش و فناوری صنعت نفت به صورت سیستمی ازطریق سامانه (PMIS) به سامانه های دو شورای یادشده، ارجاع داده شود.

تولایی هدف اصلی مکانیزاسیون را توسعه سیستم ها و فرآیندهای الکترونیکی که امکان پوشش کامل نیازمندی های نرم افزاری نظامنامه را دارد، اعلام کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز در پانل تخصصی که در این همایش برگزار شد، مهمترین ویژگی این سامانه یکپارچه نظام پژوهش و فناوری صنعت نفت را ایجاد شفافیت در اطلاعات، به حداقل رسیدن هزینه ها و بالارفتن سرعت کار عنوان کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.