ملاقات دوباره با مرکز آسمان شهید آوینی

۱۵اردیبهشت،

داریوش دل آرا، جانشین مدیرمسئول نشر واحه، ضمن اعلام این خبر گفت: پیش از تاسیس انتشار یافتنات واحه از سوی خانواده شهید آوینی، آثار این شهید بیشتر از سوی نشر ساقی منتشر می‌شد اما پس از آغاز به کار این نشر، تصمیم گرفته شده که همه آثار وی در این نشر انتشار یافتن یابد.
«امام و حیات باطنی»، «با من سخن بگو دوکوهه»، «مرکز آسمان» و «سفر به سرزمین نور» که پیش از این از سوی روایت فتح و ساقی انتشار یافته بود، امسال برای اولین بار از سوی نشر واحه انتشار یافته و کتاب «تماشاگه راز» هم از تازهترین کتاب‌های آوینی است که پیش از این انتشار یافتن نیافته بود.

جانشین مدیرمسئول نشر واحه با مدیر مسئولی همسر شهید آوینی در خصوص استقبال از آثار این شهید نیز گفت: استقبال از آثار شهید آوینی در نمایشگاه امسال بسیار خوب است و می‌توان گفت که تقریبا از همه قشرها مخاطب دارد. شهید آوینی چندکتاب در حوزه دفاع مقدس و سه کتاب در حوزه سینما دارد که مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است و بیشتر مخاطبان آن را دو قشر جوانان و دانشجویان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین جلد از مجموعه آثار سید مرتضی آوینی با نام «انفطار صورت» شامل ۶ مقاله‌ هنری که در فاصله‌ سال‌های ۶۸ تا ۷۲ نوشته شده و در مجله‌های سوره و کتاب نگاره ـ مجله هنرهای تجسمی حوزه هنری ـ انتشار یافته، در ماه های پایانی سال ۸۷ از سوی روایت فتح انتشار یافت که آخرین کتاب این شهید نیز محسوب می شد؛ آخرین مقاله‌ این کتاب با نام «نقاشی برای نقاشی» آخرین مقاله شهید آوینی با محوریت هنرهای تجسمی شش ماه پیش از شهادت او نگاشته شده بود و به بحثی در مابعدالطبیعه نقاشی مدرن می پرداخت. از سال ۸۸ و پس از صدور مجوز فعالیت نشر واحه، کلیه آثار مربوط به شهید آوینی گردآوری، بازخوانی و به تدریج در انتشار یافتنات واحه انتشار یافته است.
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.