ملاک صدور مجوز اجرا در تئاتر خوش آمدن یا نیامدن از هنرمند است!

تهرانی که طی دو سال گذشته فعالیتی در عرصه تئاتر نداشته و آخرین تجربه وی در عرصه کارگردانی تئاتر نمایش “اتللو” بوده درباره این وضعیت به خبرنگار مهر گفت: دو سال است که هر متنی را ارائه داده‌ام از سوی شورای نظارت و ارزشیابی پذیرفته نشده است. زمانی ملاک اجرا دادن یا ندادن به یک هنرمند این بود که سطح کاری وی مناسب برای اجرا نیست.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر هنرمندانی در عرصه تئاتر فعالیت نمی‌کنند که کیفیت و سطح کارشان بالا و قابل قبول است. به همین خاطر فکر می‌کنم ملاک صدور مجوز و دادن فرصت اجرا خوش آمدن یا نیامدن از یک هنرمند است.

این کارگردان و بازیگر جوان تئاتر با اشاره به ارائه متونی از نوشین تبریزی و سجاد افشاریان برای اجرای عمومی یادآور شد: با وجود اینکه آثار ارائه شده از هنرمندان فعال عرصه تئاتر بود اما به بهانه‌های مختلف این آثار توسط شورای نظارت پذیرفته نشدند.

عاطفی تأکید کرد: تنها پاسخی که به من داده شد این بود که من و آثارم در اولویت اجرا برای شورای نظارت و ارزشیابی قرار نداریم. این در حالی است که مدیر مجموعه تئاتر شهر در مراجعه‌ای که به مجموعه داشتم اعلام کرد که مایل است آثار نمایشی گروه ما در مجموعه اجرا شود اما شورای نظارت و ارزشیابی با این موضوع موافق نیست.

کارگردان نمایش‌هایی همچون “بخوان” و “اتللو” با اشاره به ۱۵ سال فعالیت مستمر خود در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر گفت: نمی‌دانم با وجود اینکه استقبال مخاطبان از آثاری که به صحنه بردم بالا بود و جوایزی را نیز دریافت کردم، چرا در اولویت اجرا برای شورای نظارت و ارزشیابی قرار نمی‌گیرم. این در حالی است که متونی پیشنهادی بنده آثاری رئال بودند و هیچ مورد و مشکلی نداشتند.

عاطفه تهرانی جایزه بهترین کارگردانی هیات داوران کانون جهانی منتقدان تئاتر را برای نمایش اتللو در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر از آن خود کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.