ملت ایران از دستیابی به حقوق خود دست برنمی‌دارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس گفت:‌ در ادامه مذاکرات هسته‌ای، ایران ضمن استفاده از اهرم‌های دیپلماسی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، به حقوق خود تاکید خواهد کرد.

عباسعلی منصوری، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر حقوق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای اظهار داشت: هر ملتی می‌تواند بر اساس حقوق درنظر گرفته شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی، فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ادامه داد: ملت ایران در این مذاکرات چیزی فراتر از حقوق تصویب شده در کنوانسیون‌ها و مجامع بین‌المللی نمی‌خواهد.

وی با بیان اینکه باید به تمام کشورها به طور مساوی توجه شود، تصریح کرد:‌ براساس تعهدات از پیش امضا شده، کشورها می‌توانند فعالیت هسته‌ای داشته باشند و دنیا نباید به یک کشور در خارج از چارچوب‌های در نظر گرفته شده متمرکز شود.

منصوری گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران پذیرفته که همواره پای میز مذاکره باشد و در این مذاکرات حقوق مصوب شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی را دنبال خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه غرب نباید فکر کند که با تحریم‌ها توانسته فشارهای مورد نظر خود را به ملت ایران وارد کند، اذعان داشت: نباید سلطه‌گران دنیا تصور کنند که هر زمان می‌توانند کشوری را که در چاچوب معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند، در فشار غیرقانونی تحریم‌ها قرار دهند.

وی افزود: آنچه را که سیستم‌های تبلیغاتی دنیا از ایران مخابره می‌کنند، صحت ندارد و ملت ایران به خاطر فشار تحریم‌ها تسلیم نمی‌شود و از دستیابی به حقوق خود دست برنمی‌دارد.

منصوری خاطرنشان کرد: در ادامه مذاکرات هسته‌ای، ایران ضمن استفاده از اهرم‌های دیپلماسی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، به حقوق خود تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.