ممانعت مقامات اردنی و رژیم صهیونیستی از ورود فعالان طرفدار فلسطین به کرانه باختری

خبرگزاری ‘ روماندی نیوز ‘ سوئیس روز دوشنبه با اعلام این خبر به نقل از سازمان دهندگان حرکت طرفداران فلسطین ، افزود : این گروه برای تحویل وسایل مورد نیاز دانش آموزان منطقه قصد ورود به به کرانه باختری رود اردن را داشت .

بر پایه این گزارش ، یک مسئول وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با تایید ممانعت از ورود این گروه به خبرگزاری فرانسه گفت : اسرائیل از حق خود برای جلوگیری از ورود گروه کوچکی که اقدامات تحریک آمیز و اغتشاشگرانه آنان شناخته شده است ، استفاده کرد .

روماندی نیوز به نقل از ‘ اولیویا زمور ‘ سخنگوی عملیات ‘ به فلسطین خوش آمدید ‘ ، افزود : مقامات اردنی اجازه ورود یکی از اتوبوس های حامل فعالان طرفدار فلسطین را به پل ‘ ملک حسین ‘ ( جسر اللنبی ) که اردن را به مناطق اشغالی کرانه باختری متصل می کند ، صادر کردند . اما اسرائیلی ها از آنان خواستند اتوبوس را بازگردانند .

خانم ‘زمور ‘با بیان این که این چهارمین بار است که فعالان مدافع حقوق فلسطینیان برای ورود به فلسطین تلاش می کنند ، افزود : دفعات گذشته گروه با هواپیما وارد فرودگاه ‘ تل آویو ‘ شده بود اما به دستور مقامات اسرائیلی بازگردانده شد .

وی با بیان این که پنج اتوبوس قصد عبور از گذرگاه اللنبی را داشته اند ، افزود : این گروه یکصد فعال هوادار فلسطین از کشورهای فرانسه ، بلژیک ، اسپانیا ، سوئیس و آمریکا را شامل می شود .

این گزارش افزود : گروه به فلسطین خوش آمدید به درخواست ‘ عبد الفتاح حمایل ‘ فرماندار ‘ بیت اللحم ‘ برای تامین نوشت افزار کودکان فلسطینی قصد ورود به کرانه باختری رود اردن را داشت .

پیشتر خانم زمور عنوان کرده بود : ما بعنوان گروهی از افراد صلح جو تقریبا مطمئن هستیم که می توانیم وارد فلسطین شویم . ما از حق فلسطینیان حمایت می کنیم و اگر اسرائیل مانع عبور ما شود، نمی تواند خود را دموکراتیک بنامد. اسرائیلی ها دلیلی برای جلوگیری از عبور ما ندارند . دفعات گذشته ، آنها ما را تهدیدی برای امنیت تل آویو دانستند . ما به توصیه های آنان برای عبور از طریق گذرگاه های اللنبی یا رفح عمل کردیم.

مترجمام ** ۹۰۵۳ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۹۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.