ممنوعیتی در قانون برای انتخاب بیش از ۲ دوره شهردار وجود ندارد

مظفر در پاسخ به استعلام رسمی شورای شهر از مجلس:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
معاون نظارت مجلس در پاسخ به استعلام رسمی شورای شهر از مجلس دربارهٔ انتخاب بیش از ۲ دوره شهردار توسط شورای شهر، اعلام کرد: در قانون ممنوعیتی برای این موضوع وجود ندارد.

اداره خبرها مجلس نوشت: حسین مظفر معاون نظارت مجلس در پاسخ به استعلام مهدی چمران رئیس شورایعالی استان‌ها که دربارهٔ انتخاب بیش از ۲ دوره شهردار توسط شورای شهر به طور رسمی از رئیس مجلس استعلام کتبی کرده بود که اظهار داشت: در قانون ممنوعیتی برای این موضوع وجود ندارد.

وی گفت: به دنبال جلسات کارشناسی مشترک معاونت‌های قوانین و نظارت و مشاورین رئیس مجلس که به منظور بررسی ابهام مطرح شده در مورد امکان انتخاب مجدد شهرداران در شهر مربوطه و بازبینی همه سوابق و اسناد و مشروح مذاکرات مجلس در اصلاح و بازنگری قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران» انجام گرفت، جمع‌بندی نهایی توسط معاونت قوانین مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش شد.

معاون نظارت مجلس ادامه داد: همزمان با بررسی موضوع برای رفع ابهام مطرح شده، آقای چمران رئیس شورایعالی استان‌ها نیز به طور رسمی از ریاست مجلس استعلام کتبی کردند که دفتر رئیس مجلس پاسخ به استعلام، رسماً به این نحو اعلام داشتند که قانون، ممنوعیتی برای انتخاب شهردار توسط شورای شهر برای بیش از دو دوره قائل نشده است.

مظفر در پایان تأکید کرد: رونوشت پاسخ به استعلام مبنی بر عدم ممنوعیت انتخاب مجدد شهرداران به طور رسمی برای وزیر کشور نیز ارسال شده است و لذا شوراهای اسلامی و دولت هیچ‌گونه ابهام قانونی در امکان انتخاب مجدد شهرداران ندارند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.