ممنوعیت واردات فقط شامل خودروهای لوکس شود

۲۱ آبان ،

ممنوعیت واردات فقط شامل خودروهای لوکس شود

عصر خودرو : نایب رییس اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان با بیان اینکه خودروهای لوکس و پرمصرف ارزبری بالایی دارد،گفت: واردات اتومبیل‌های کلاس متوسط با مصرف سوخت پایین سبب ایجاد رقابت به روز با بازارهای جهانی و ترقی برای خودروسازان داخلی خواهد شد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا روح الله چلونگر اظهار کرد: ممنوعیت واردات خودرو به شرطی که صرفا شامل خودروهای لوکس با مصرف سوخت بالا باشد عمل کاملا درستی است و باید سال‌ها پیش این قانون اعمال می‌شد، چرا که این خودروها علی رغم ارزبری بالا فاقد خدمات پس از فروش گسترده در همهی استان‌های کشور می باشند.
وی با بیان اینکه واردات خودرو در اولویت دهم ارزی قرار دارد، تصریح کرد: بعضی از خودروهای لوکس وارداتی مانند فراری با قیمتی حدود ۶۰۰ دلار وارد می‌شود که رقمی معادل واردات ۲۰ خودروی متوسط هیوندای به کشور است.
نایب رییس اتحادیه صنف خدمات فنی خوروهای سبک اصفهان تاکید کرد: قطع واردات خودروهای کلاس متوسط با مصرف کم یک اشتباه استراتژیک است چرا که با جهش ناگهانی قیمت این اتومبیل‌ها در کشور به سبب کاهش عرضه و تقاضای بالا مواجه خواهیم شد.
چلونگر خاطر نشان کرد: خودروهای وارداتی کلاس متوسط در همهی نقاط کشور دفاتر ارایه خدمات پس از فروش دارند.
وی ادامه داد: خودروهای تولید داخل در مقایسه با تولیدات جهانی از رتبه‌های بالایی برخوردار نیستند و صرفا به سبب انحصارهای تولیدی و وارداتی، قیمت بالا و کاذب در فروش را نصیب خود کرده‌اند.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی تولید کنندگان قطعات خودروهای داخلی نیز به مشکل تامین قطعه برای سفارش دهندگان مواجه می باشند.
وی خاطرنشان‌کرد: واردات اتومبیل‌های کلاس متوسط با مصرف سوخت پایین سبب ایجاد رقابت به روز با بازارهای جهانی و ترقی برای خودروسازان داخلی خواهد شد.

یکشنبه ۲۱ آبان   ۱۱:۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.