منابع اطلاعاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی فاش شد

۰۲خردادماه،

آسوشیتدپرس اخیرا گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد آژانس بین الملل انرژی اتمی ۸۰ درصد از اطلاعات خود در مورد فعالیت های هسته ای ایران را از طریق آمریکا تأمین می سازد.

به گزارش سرویس بین الملل نورنیوز به نقل از آسوشیتدپرس ؛ نتایج تحقیقات اخیر آسوشیتدپرس نشان می دهد ، آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد چگونگی فعالیت های هسته ای ایران به منابع اطلاعاتی از ناحیه آژانس های جاسوسی آمریکا و متحدان این کشور استناد می کند. 

در حالیکه آمریکا خود به عنوان دشمن بزرگ ایران به حساب می آید اما تأمین کننده ۸۰ درصد از اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای کشورمان است. 

به گفته کارشناسان ،  همین پایبندی آژانس به منابع اطلاعاتی آمریکا سبب بروز نوعی عدم اطمینان به گزارش های اتمی آن شده است. زیرا جامهع بین الملل خاطره خوبی از آژانس های اطلاعاتی آمریکا به ویژه پس از جنگ بیهوده عراق ندارد. 

به غیر از آمریکا کشورهای انگلیس ، فرانسه ،‌آلمان و رژیم صهیونیستی هم تأمین کننده منابع اطلاعاتی آژانس در مورد ایران می باشند که همگی از مخالفان سرسخت فعالیت های هسته ای این کشور به حساب می آیند. 

سالها پیش همین کشورها تحقیقات آمریکا در خصوص وجود سلاح های کشتار جمعی در دولت «صدام حسین» را تأیید کرده بودند و جنگ عراق آغاز شد اما خیلی زود مشخص شد هرگز چنین سلاح هایی وجود نداشته و آژانس های جاسوسی آمریکا ، گزارش غلطی ارائه داده اند. 

حالا این جریان در حال تکرار است و آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش های خود را بر پایه تحقیقات آمریکا و دیگر متحدانش استوار ساخته است. در حالیکه ایران بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود تأکید داشته و بازرسان آژانس بطور مستمر از سایت های اتمی کشورمان بازدید می کنند اما قدرت نفوذ آمریکا در آژانس به اندازه ای زیاد است که این سازمان بین المللی بدون توجه به گزارش بازرسان خود به منابع اطلاعاتی غربی اتکا می کند.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.