منابع مالی را از بازار سرمایه تامین کنیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازار سرمایه از جمله بازارهایی است که نه تنها مردم عادی و شرکت ها می توانند از طریق آن تامین منابع مالی داشته باشند بلکه دولت ها نیز می توانند کمبود منابع مالی خود را از این طریق جبران کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با لازمه گسترش تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در دنیای امروز استفاده مطلوب از بازار سرمایه بسیار مد نظر دولت ها و اقتصاد آنها است و بسیاری از کشور ها از جمله کشورهای در حال توسعه منابع مالی خود را از بازار سرمایه تامین می کنند و کشور ما نیز می تواند با توجه بیشتر به این بخش کمبود منابع مالی خود را جبران کند.

وی در ادامه افزود: منابع مالی و درآمدی دولت ما محدود است بنابراین می تواند با استفاده از بازار سرمایه منابع مورد نیاز خود را تامین کند برای مثال با انتشار یافتن اوراق می تواند منابع بخش خصوصی و پول موجود درجامعه را جمع آوری کند و از این منابع مالی در جهت پیشرفت پروژه های خود استفاده کند. بنابراین بازار سرمایه می تواند یک محل اقتصادی پیشرفته و علمی در تامین منابع مالی باشد.

این نماینده مجلس گفت: اگر بخواهیم مردم عادی و نیز شرکتها نیز به این بخش روی بیاورند می بایست برای آن ها این تضمین را فراهم کنیم که پول و سرمایه شان سوخت نمی شود چرا که مشارکت عامه در این بازار در نفع اقتصادی است. و اگر از بازار سرمایه شناخت لازم را پیدا کنند قطعا به این بازار روی می آورند.

وی در پایان اظهار داشت: برای ورود مردم و شرکت ها در بازار سرمایه می بایست دولت ها در این حوزه نقش نظارتی عالیه داشته باشند وخود به عنوان یک کارگزار در این حوزه مستقیما دخالت نکنند و بازار سرمایه می بایست یک بازار اقتصاد محور و سود محور باشد تا شرکت ها به این حوزه جلب شوند و در این بازار سرمایه گذاری کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.