مناسب‌ترین سن ازدواج برای دختران و پسران

ازدواج

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت جوانان می‌گوید دخترها باید تا ۱۹ سالگی ازدواج کنند. آن هم درحالی که در کنوانسیون حقوق کودک که ایران به عضویت آن درآمده است، افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند.

مسعود امینی مناسب‌ترین سن برای ازدواج در دختران را بین ۱۵ تا ۱۹ سال و پسران را نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال اعلام کرد. این درحالی بود که مرداد ماه گذشته فعالان حقوق کودکان از وجود ۸۵ هزار و ۲۰۰ طلاق بین افراد زیر ۱۹ سال در سال‌های ۸۵ تا ۹۰ خبر داده بودند.

درحال حاضر به گزارش مرکز آمار در سال ۱۳۹۰ به طور کلی ۷۳۳ هزار و ۳۱۸ دختر در سنین ۱۰ تا ۱۹ ساله دارای همسر هستند. ۸ هزار و ۷۹۸ نفر از دختران زیر ۱۹ سال طلاق گرفته‌اند و ۳ هزار و ۸۹۷ نفر بیوه هستند.

پیش از این فرشید یزدانی، فعال حقوق کودک اعلام کرده بود که از سال ۸۵ تا ۹۰، ۶۱۶ هزار واقعه طلاق در کشور رخ داده است که ۸۱ هزار و ۵۰۰ واقعه از این تعداد مربوط به دختران زیر ۱۹ سال و۷۷۰۰ واقعه مربوط به پسران زیر ۱۹ سال است، بنابراین طبق این آمار ۱۳ درصد طلاق‌های کشور طی آن سالها مربوط به دختران زیر ۱۹ سال و ۵/۱درصد مربوط به پسران زیر ۱۹ سال است.

به گزارش ایسنا،مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: طبق آمارها سال گذشته در کشور ۸۳۰ هزار ازدواج و ۱۴۸ هزار طلاق به ثبت رسیده است و در قزوین ۶ هزار ازدواج ثبت شده که هزار و ۷۵ مورد آن به طلاق منجر شده که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است. امینی اعلام کرد: استان‌های تهران٬ خراسان‌رضوی٬ فارس و خوزستان بالاترین آمار طلاق را در بین استان‌های کشور دارند.

The post مناسب‌ترین سن ازدواج برای دختران و پسران appeared first on مجله ابرتازه ها.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.