مناسب ترین آپارتمان‌ ها برای خرید با وام

ستون امروز نبض بازار تعدادی از واحدهای مسکونی فروشی را که در آخرین روز از سه ماه اول سال به بازار فروش مسکن در مناطق مختلف تهران عرضه شده از لحاظ قیمت مورد بررسی قرار داده و به دو جدول تقسیم‌بندی کرده است.

یک جدول مربوط به فایل واحدهای مسکونی کمتر از ۸ سال ساخت است که تسهیلات وام خرید ۸۰ میلیون تومانی مسکن به آنها تعلق می‌گیرد و همچنین جدول دیگری مربوط به واحدهایی است که عمربنای آنها بیش از ۷ سال است و از بهره‌مندی تسهیلات مذکور معاف هستند.

«دنیای اقتصاد» امروز در نظر دارد ارزیابی کند که متقاضیان خرید در سال آینده با در اختیار داشتن ۱۳۰ میلیون تومانی که شامل ۸۰ میلیون تومان وام خرید، ۱۰ میلیون تومان وام جعاله (تعمیرات) و ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاریشان است، چند درصد از قیمت پیشنهادی فروش واحدهای واجد شرایط را در اختیار دارند. البته به شرطی که تا سال بعد قیمت مسکن ثبات داشته باشد و تغییر محسوسی نکند.

برای مثال قیمت پیشنهادی فروش یک واحد مسکونی یک سال ساخت در شرق تهران واقع در خیابان دماوند با متراژ۶۰ متر مربع ۲۱۰ میلیون تومان تعیین شده که تسهیلات ۸۰ میلیونی به اضافه سپرده ۴۰ میلیون تومانی، ۶۲ درصد این مبلغ را پوشش می‌دهد.

علاوه براین، قیمت کل فروش واحدی ۵۲ متری ، ۴ ساله در خیابان نارمک ، ۱۷۴ میلیون تومان تعیین شده است که با کمک ۱۳۰ میلیون تومان مجموع سپرده و وام، ۷۴ درصد این مبلغ فراهم می‌شود.

در خیابان پاسداران (خیابان گلستان) یک واحد مسکونی فروشی نوساز ۱۵۵ متری با قیمت متری ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است. جالب است بدانید که این ۱۳۰ میلیون تومان وام و سپرده، تنها ۹ درصد مبلغ خرید (یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان) را تامین می‌کند!

متقاضیان تسهیلات ۸۰ میلیونی خرید مسکن می‌دانند که میزان متراژ و از همه مهم‌تر محله مورد نظر برای انتخاب واحد بر ارزش تسهیلات در تامین درصدی از قیمت مسکن بسیار تاثیرگذار است.

۱

دنیای اقتصاد

نوشته مناسب ترین آپارتمان‌ ها برای خرید با وام اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.