مناظره‌های اصولی

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

پخش مناظره آقایان حسین شریعتمداری و ابراهیم اصغرزاده در برنامه زنده «دیروز، امروز، فردا» را باید آغاز دور جدید مناظره‌ها در رسانه ملی دانست.

مناظره‌ها در صورت مدیریت دقیق و انتخاب مناسب طرفین گفت‌وگو، علاوه بر این‌که می‌تواند همواره یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی باشد، باید به یک‌سری از نیازهای ضروری نیز پاسخ گوید.

مناظره‌ها، ایجاد نشاط سیاسی در جامعه، عمق‌بخشی، درک صحیح از موضوعات روز و آشنایی مردم با نگرش‌های مختلف سیاسی را هدف می‌گیرد.

آنچه مناظره‌ها را نزد افکار عمومی باورپذیر می‌کند، برخورد احترام‌آمیز طرفین مناظره،‌ چگونگی ارائه استدلال، حضور ذهن و طرح دیدگاه‌ها به‌صورت منصفانه است و صدالبته از عوامل اصلی موفقیت و تداوم چنین برنامه‌هایی نیز خواهد بود.

کارشناسان و فعالان مطبوعات امیدوارند صداوسیما با توجه به نزدیکی ایام انتخابات و با هدف تحقق نکات فوق‌الذکر، به تداوم این گفت‌وگوها اقدام کند و تحت تاثیر فضاسازی‌ها و حاشیه‌های بیرونی قرار نگیرد.

شاید به همین دلیل مناظره اخیر مورد استقبال افکار عمومی و مردم قرار گرفت. نظر به اهمیت موضوع و نیمه‌تمام ماندن بحث‌ها و فرصت محدود گفت‌وگو پیشنهاد می​شود فرصتی دوباره در اختیار آقایان شریعتمداری و اصغرزاده قرار گیرد تا بحث به سرانجامی شایسته منتهی شود.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.