مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری مصر

جام جم آنلاین: دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری در مصر رقابت نامزدها در این کشور شدت گرفته است.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، در جریان مبارزات انتخاباتی “عمرو موسی” و “عبدالمنعم ابوالفتوح” دو نامزد اصلی این رقابت‌ها، پنج شنبه شب در یک مناظره تلوزیونی چهارساعته شرکت کردند.

در این مناظره که از دو شبکه خصوصی تلویزیونی پخش می‌شد، ابوالفتوح نامزد اسلامگرا گفت :آیا دکتر عمرو موسی که در رژیم قبلی سمت وزارت داشته، رژیمی سی ساله که مردم علیه آن قیام کرده‌اند، رژیمی که باعث همه مشکلات بوده است، حالا می تواند به عنوان یک چهره سیاسی مورد احترام باشد؟ قانونی هست که می‌گوید کسی که مشکل می‌تراشد نمی‌تواند آن را حل کند.

در جواب، عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب گفت: شما سابقا از موضع اخوان المسلمین و نه از منافع مردم مصر حمایت می‌کردید، بلکه بر عکس از این سازمان حمایت می‌کردید. بنابر این جو مخالف کنونی مورد علاقه شما است نه مصر و نه وضعیت در مصر.

این انتخابات بعد از تحولات سیاسی در مصر و سرنگونی رژیم حسنی مبارک، با کنار زدن دولت نظامی اولین گام مهم در تاسیس دولت جدید در این کشور خواهد بود.

دور اول انتخابات بین ۱۳ نامزد روزهای ۲۳ و ۲۴ مه برگزار می‌شود و ماه ژوئن یکی دونامزد راه یافته به دور دوم، به عنوان رییس جمهور جدید مصر برگزیده خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.