مناظره قالیباف و روحانی از نگاه خبرگزاری بیگانه

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2017/04/87f6a722c26c2a47b920c4f837cd1952.jpg

به گزارش ممتاز نیوز خبرگزاری فرانسه درخصوص مناظره دیروز نوشت: قالیباف، روحانی را به خاطر موفق عمل نکردن در زمینه وعده ایجاد چهار میلیون شغل سرزنش کرد و اظهار داشت که بیکاری بزرگ‌ترین مشکل کشور است.

خبرگزاری فرانسه یکی از رسانه‌هایی است که گزارشی را در خصوص مناظره روز گذشته ارائه داده است. (برای دست‌یابی به لینک گزارش خبرگزاری فرانسه در فرانس ۲۴ اینجا را کلیک کنید.) در این گزارش آمده است: «شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران در اولین مناظره انتخاباتی روز جمعه در مواجهه با یکدیگر قرار گرفتند و این در حالی بود که رئیس‌جمهور حسن روحانی میانه‌رو تحت انتقادات یک رقیب اصلی قرار گرفت.»

خبرگزاری فرانسه با تاکید بر اثرگذاری مناظره‌های زنده در نتایج دو انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری ایران، به انتقادات اقای قالیباف از رئیس‌جمهور مستقر ایران اشاره کرد و نوشت: قالیباف، روحانی را به خاطر موفق عمل نکردن در زمینه وعده ایجاد چهار میلیون شغل سرزنش کرد و اظهار داشت که بیکاری بزرگ‌ترین مشکل کشور است.

روحانی در پاسخ ابراز داشت که «من هرگز قول ندادم چهار میلیون شغل ایجاد کنم. این دروغ است.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، قالیباف همچنین روحانی و دولتش را به «مدیریت بد» و اظهار مکرر نداشتن امکانات لازم متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین ابراز داشت که ضربه‌ای هم به جهانگیری نواخته و تصریح کرد که جهانگیری تنها برای حمایت از روحانی و کمک به او در مناظره‌ها وارد انتخابات شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: بر اساس اظهارات برخی اصلاح‌طلبان، پیش‌بینی می‌شود که جهانگیری پس از ۳ مناظره زنده تلویزیونی برای حمایت از روحانی از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.

این خبرگزاری همچنین به پاسخ جهانگیری به قالیباف اشاره کرده که او را به اداره شهرداری تهران با ذهنیت نظامی متهم کرده بود.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قربان يوسفي درگاه:

    سلام حدود هشتاد میلیون ایرانی چقدر از درامد کشور و حقوق خود در این رابطه اطلاع دارید.. ایا میدانید که حدود نود میلیون مشترک اب و برق و گاز داریم که پایین ترین ۱۲۰ هزار تومان و بالاترین ۸۰۰ میلیون تومان در هر دوره پرداخت میکنند.. حداقل میانگین چقدر است و این پول هنگفت کجا و چگونه هزینه میشود ….ایا میدانید مالیات مستقیم دریافتی در نه ماه اول سال حدود نود هزار میلیارد تومان بوده و هنوز بعد از چند سال از اجرای قانون مالیات ارزش افزوده اماری از مبالغ دریافتی ارائه نشده این مبالغ از کلیه اجناس و خدمات ارائه شده از ۵ تا ۸ در صد دریافت گردیده ….. ایا میدانید روزانه دو میلیون بشکه نفت در کشور پالایش و به میلیون ها لیتر بنزین و گازوئیل و نفت و انواع روغن و غیره تبدیل و عرضه میگردد.. ایا میدانید روزانه سه میلیون و پانصد هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر میشود…بدلیل درامد بالا و نبود کنترل اختلاس های فراوانی صورت میگیرد و هیچ امار دقیقی از درامدها وجود ندارد….. ایا میدانید صنعت پتروشیمی میلیاردها دلار برای کشور درامد دارد هرگز گزارش دقیقی از درامد و نحوه هزینه کرد ان ارائه نشده و از مکان های مناسب برای فرصت طلبان است….. ایا میدانید درامدهای حاصل از فروش تولید معادن اورانیم و طلا و مس و روی و غیره به چه میزان و چگونه هزینه میشود….. ایا میدانید درامدهای عوارض گمرک و غیره در کشور چقدر است….ایا میدانید درامدهای مختلف شهرداری در کشور چقدر است ….ایا میدانید درامدهای نیروی انتظامی در موارد مختلف در کشور چقدر است ….ایا میدانید درامدهای مناطق ازاد در موارد مختلف در کشور چقدر است ….ایا میدانید درامدهای حاصل از صادرات در موارد مختلف در کشور چقدر است ….ایا میدانید درامدهای حاصل از مراکز تفریحی و سیاحتی و زیارتی و مهمانسراها و هتل های دولتی در کشور چقدر است …..ایا میدانید درامدهای خودکفایی وزارت خانه ها و سازمان های وابسته در کشور چقدر است ….ایا میدانید درامدهای قوه قضاییه در کشور چقدر است…..ایا میدانید کوه طلا در زاهدان با ظرفیت ده میلیون تن یعنی به ازای هر ایرانی ۱۲۵ کیلوگرم طلا در حال فعالیت است….. یکی از مشکلات اصلی در بخش درامدها نبود کنترل و وجود اختلاس های کمتر از صد میلیارد تومان که معمولادر مقابل اختلاس های چند هزار میلیاردی به چشم نمیاید و کسی توجه زیادی به ان نمیکند متاسفانه اینگونه افراد در جامعه بسیار زیاد هستند یک نمونه کوچک اشاره کنیم در چند سال اخیر طبق امار رسمی گمرک ایران چند صد هزار ماشین میلیاردی وارد کشور شده و تحویل خریداران گردیده پر واضح کسی که ماشین چند میلیادی دارد خانه اش هم باید چند میلیارد قیمت داشته باشد و غیره ….حالا شما فکر کنید که چندتا کارگر ساده و یا کارمند و کشاورز و استاد دانشگاه و غیره توان خرید چنین چیزی را دارند…. خلع کنترل درامدها فرصت مناسبی را برای خیلی از افراد بوجود میاورد تا بتوانند براحتی به غارت بیت المال بپردازند…. جا دارد تا مسولین ذیربط فکری اساسی برای جلوگیری از این کار بکنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.