منشأ التهابات بازار ارز فقط اخلال‌گران نیستند

چکیده: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امیدوارم امنیت اقتصادی به حدی باشد که نیازی به حضور پلیس در این عرصه نباشد، درآمد از راه فروش دلار را لاتاری و قماربازی دانست و گفت: منشأ اخلال‌گران بازار ارز فقط اخلال‌گران نبودند بلکه این افرد سودجو از شرایط ایجاد شده استفاده سوء کردند.

به گزارش ارانیکو به نقل از خانه ملت سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره آخرین وضعیت بازار ارز کشور گفت: جلساتی در خصوص وضعیت بازار ارز با مسئولیت وزیر کشور که رئیس جمهور این وظیفه را به وی محول کرده بود، برگزار شد که در این جلسات کنترل آشفتگی‌ها و بی‌نظمی‌های کف بازار و دلار فروشی‌ها به نیروی سپرده شد.

التهابات بازار ارز برای سودجویان فرصت است

فرمانده نیروی انتظامی با یادآوری اینکه شلوغی کف بازار موجب التهاب آفرینی می‌شود، افزود: تجمعات و بی‌نظمی‌های موجود در کف بازار ارز و سکه برای افراد فرصت طلب ظرفیت ایجاد می‌کرد که شاهد حادثه مختصری هم در روزهای پیشین بودیم.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی سعی می‌کند در عین عمل به مسئولیت خود، فضا را پلیسی جلوه ندهد، ادامه داد: نیروی انتظامی سعی دارد بیشتر با اقدامات اطلاعاتی ریشه‌های اخلال در بازار ارز را بخشکاند.

احمدی‌مقدم با اعلام این خبر که تعداد زیادی از اخلال‌گران بازار ارز که فروشنده دلار بوده‌اند، شناسایی شدند، تصریح کرد: با دستگیری این فروشندگان، افراد پشت پرده بازار ارز هم شناسایی شده و برخی از آنان تحت تعقیب هستند.

فرمانده نیروی انتظامی مسیر شناسایی و دستگیری اخلالگران بازار ارز را مسیری ادامه دار دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی از ابتدای آشفتگی بازار ارز اعلام آمادگی کرده بود تا با حضورش التهابات بازار را کاهش دهد ولی باید هماهنگی‌های دیگر هم صورت می‌گرفت چراکه همزمان با این اقدام نیروانتظامی نیاز است اقدامات اقتصادی لازم صورت می‌گرفت.

امیدوارم نیازی به حضور پلیس درعرصه اقتصادی نباشد

وی اظهار امیدواری کرد که حلقه‌های مفقوده بازار ارز اعم از اقتصادی، انتظامی و اجتماعی به هم متصل شوند و التهابات بازار ارز را کاهش دهند و امنیت اقتصادی به شکلی فراهم شود که نیازی به حضور پلیس در این عرصه نباشد.

احمدی مقدم تصریح کرد: تا هر زمانی که نیاز باشد و مسئولان بخواهند نیروی انتظامی در صحنه حاضر خواهد بود.

دادستانی هویت اخلال‌گران را اعلام می‌کند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فردی از دستگیرشدگان جزء ۲۲ نفر اخلالگری که رئیس جمهور اعلام کرده بود هستند یا خیر، گفت:‌ به این دلیل که ضابطین مختلف اعم از دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی دستگیری‌ها را صورت داده‌اند اطلاع‌رسانی اینکه دستگیرشدگان چه افرادی بودند به عهده دادستانی کل کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره میزان تأثیر اخلال‌گران در بازار ارز،‌ گفت: طبیعتاً اخلال‌گران به دنبال آب گل آلود هستند و هرجا اخلال و اشکالی باشد حضور آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

درآمد از راه فروش دلار لاتاری و قماربازی است

وی افزود: فردی که با یک تماسی نرخ فروش دلار بیش از ۴۰ فروشنده در کف بازار را در هر ساعت نرخی برای دلار تعیین می‌کند و دلار را با نرخی کمتر خریداری و با نرخی بیشتر به فروش می‌رسانند و بازار را دچار التهاب می‌کند شایسته برخورد انتظامی است.

احمدی مقدم ادامه داد: برای مثال اگر یک نفر ۱۰۰ هزار دلار مبادله کند و هر دلار ۱۰۰ تومان برایش سود داشته باشد این فرد درآمد بالایی کسب می‌کند و در واقع یک نوع بازی لاتاری یا قمار بازی است.

وی یادآور شد: در شرایط اقتصادی که جنگ روانی دشمن خلأهایی را در اقتصاد کشور دارد باید مراقبت‌ها افزایش یابد و قوانین لازم برای بهبود فضا فراهم شود.

منشأ التهابات بازار ارز اخلال‌گران نبودند

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بگوییم منشأ التهابات بازار ارز کار اخلال‌گران بود سخن صحیحی نیست ولی اگر اینها ورود پیدا نمی‌کردند اوضاع بازار به این شدت نمی‌رسید.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سئوال که نیروی انتظامی به بحث دلارهای تقلبی ورد پیدا می‌کند یا خبر، گفت:‌ بحث جعل و غیره از وظایف نیروی انتظامی است که اگر وجود داشته باشد ورود می‌کنیم.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.