منشور “رقابت‌های سیاسی” برادرانه است/ لزوم تمکین جناح‌ها از اصول و قواعد منشور

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه از منشور رقابت‌های سیاسی با عنوان منشور برادرانه نیز یاد می‌شود، شاخص‌ها و قواعد آن را تشریح کرد.

“مجید محتشمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم وجود منشور “رقابت‌های سیاسی” میان جناح اصولگرایان و اصلاح‌طلبان اظهار داشت: همچنان که گفتیم منشور اصلاحات در تعیین استرات‍ژی، راهبرد و اهداف اصلی جریان اصلاحات برای اداره کشور تاکید داشته اما منشور رقابت‌های سیاسی بر تعیین حد و مرزهای اخلاق مبارزات سیاسی به ویژه مبارزات انتخاباتی تاکید می‌کند.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه از منشور رقابت‌های سیاسی به منشور برادرانه نیز یاد می‌شود، تاکید کرد: این منشور زمینه رقابت سالم و آزاد در کشور را تدارک دیده و به عبارتی از کشمکش‌ها، نزاع‌ها و چالش‌های غیرمنطقی مرسوم در مبارزات انتخاباتی پرهیز خواهد کرد.

وی افزود: همچنین این منشور با روح انقلاب اسلامی و ساختار نظام جمهوری اسلامی تطابق اصول خواهد داشت و تمام گروه‌ها و احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب متعهد به تمکین و قبول آن خواهند بود.   

محتشمی منشور رقابت‌های سیاسی را متشکل از دو اصل پرهیز و پذیرش دانست و بیان داشت: باور داشتن به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقدس‌بودن آزادی بیان، آزادی نقد نه آزادی نفی و نه نفی آزادی، پرداختن به فعالیت‌های ایجابی و اثباتی و نه نفی رقیب شاخص‌های پذیرش  این منشور می باشند.
 
وی در مورد شاخص‌های پرهیز از رقابت‌های سیاسی گفت: این شاخص‌ها شامل اصولی چون پرهیز از تهمت و افترا به یکدیگر؛ پرهیز از پرخاشگری و استفاده از القاب غیرپسندیده به رقیب؛ پرهیز از تجسس و جاسوسی از فعالیت‌های یکدیگر؛ پرهیز از افشای فعالیت‌های داخل تشکیلاتی؛ پرهیز از برچسب‌زدن‌های ناروا؛ پرهیز از اختلاف‌افکنی و تخطی سیاسی و تشکیلاتی یکدیگر؛ پرهیز از برهم‌زدن تعرض به مجالس و میتینگ‌های تبلیغاتی رقیب؛ پرهیز از شهادت دروغ به یکدیگر؛ پرهیز از شکستن عهد و پیمان؛ پرهیز از تحقیر،‌ تخویص، تهدید، تحدید، تهذیب، تذبیح و تحریم می‌باشد.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه باید نشست‌های کارشناسی فراوانی میان اصولگرا و اصلاح‌طلب برقرار و به آن تمکین شود،  خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها در کشور باید به سمت اعتدال در رفتارها و تحمل سلایق یکدیگر باشد، درست است نواقصی در کار خواهد بود اما سعه صدر و اغماض، آن‌ها را رفع خواهد کرد.

شایان ذکر است پیش از این “مجید محتشمی” سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان و دبیرکل حزب آزادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران شاخص‌های منشور اصلاح‌طلبان را بیان کرده بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.