مهرشاد کارخانی: اکران آزاد توانایی پاسخگویی به فروش فیلم ها را ندارد/مردم انرژی سینما رفتن را ندارند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

اکران آزاد هم با توجه به سالن های اندک و حجم بالای اکران نمی تواند به فروش پایین فیلم ها کمکی کند.

مهرشاد کارخانی، کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص اکران حجم بالای فیلم ها در فصل پاییز، گفت: زمانی که تبلیغات تنها مختص به فیلم های دولتی باشد و هم چنین با وجود تعداد اندک سالن های سینمایی نمی توان استقبال مناسبی از فیلم های مستقل انتظار داشت.
وی ادامه داد: فیلم های مستقل بخش خصوصی در زمان فشرده اکران هم جایگاهی ندارد و با حمایت نشدن توسط مدیران سینمایی و سینماداران نابود خواهند شد.
کارخانی اظهار داشت: فیلم های مستقل در مقایسه با فیلم های میلیاردی از قابلیت بالایی برخوردار هستند اما زمانی که اطلاع رسانی و حمایت از سوی دولت نشود، فروش خوبی نخواهند داشت.
وی تاکید کرد: در صورتی که تعداد سالن های سینمایی اندک باشد سرگروه سینمایی بودن فایده ندارد و برای فروش فیلم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
کارخانی خاطر نشان کرد: کاری از سوی سازمان سینمایی در جهت بهبود این آشفتگی سینما بر نمی آید و سازندگان فیلم با تمام انرژی که در ساخت فیلم به کار می برند با این زمان بندی اکران ضرر خواهند کرد.
کارخانی بیان کرد: به جای صرف هزینه های سنگین برای فیلم های به اصطلاح فاخر که هیچ استقبالی از آن ها نمی شود، می توان این پول ها را صرف فیلم های ارزان ولیکن تاثیرگذار در بخش خصوصی کرد.
وی در پایان گفت: اکران همزمان فیلم های کودک به بی‌برنامگی مسئولان برمی گردد به طوری که فرصت طلایی اکران را در اختیار فیلم های به اصطلاح پرفروش قرار می دهند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.