مهلت ثبت‌نام انتخاب صادرکنندگان نمونه تمدید شد

‘ محمود بازاری ‘ روز چهارشنبه به ایرنا گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ شرکت صادراتی در فرایند انتخاب صادرکننده نمونه ثبت نام نموده اند و به دلیل تقاضای مکرر صادرکنندگان و همچنین ترافیک بالای سایت نمونش این سازمان مهلت مجدد در نظر گرفته شده فرصت بیشتری را در اختیار بنگاه های صادراتی در زمینه شرکت در این فرایند قرار می دهد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران در‌باره اهداف انتخاب صادرکنندگان نمونه، تصریح کرد: این اقدام در راستای تحقق اهداف صادراتی برنامه‌های کلان توسعه اقتصادی کشور، ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان عرصه تجارت خارجی و اعتلای فرهنگ صادراتی کشور انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به یکی از تفاوت‌های فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه امسال با سال‌های گذشته، در نظر گفتن این دو فاکتور در انتخاب صادرکننده نمونه سال ۹۱ است.

بازاری با بیان این‌که به موازات انتخاب صادرکنندگان نمونه، فرآیند مشابهی در استان‌های کشور برای انتخاب صادرکنندگان برتر و نمونه استانی انجام می‌شود، گفت: در مهرماه صادرکنندگان نمونه و در بهمن‌ماه صادرکنندگان برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اعلام این مطلب ‌که طبق سنت هر ساله در (۲۹ مهرماه ) روز ملی صادرات به صادرکنندگان نمونه لوح تقدیر و تندیس زرین توسط ریاست‌جمهوری اهدا خواهد شد، افزود: اعطای تسهیلات ویژه نمایشگاهی، تبلیغاتی و حضور در هیات‌های تجاری ازجمله هدایای صادرکنندگان نمونه است.

وی با اشاره ارتقا و بهبود نرم افزار نمونش در فرایند انتخاب صادرکننده نمونه امسال تصریح کرد: صادرکنندگان نمونه در قالب ۸۰ گروه و زیرگروه در ۳۰ فاکتور اساسی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

بازاری با تاکید بر اهمیت صادرات کالا با فناوری بالا و همچنین نام و نشان تجاری در انتخاب صادرککنده نمونه سال ۹۱ ، افزود: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف، مهارت‌های فنی و تخصصی صادرات، فعالیت بازاریابی و تبلیغات موثر، گواهینامه‌های کیفی و جذب سرمایه‌گذار خارجی و… را ازجمله شرایط انتخاب صادرکنندگان نمونه است.

اقتصام **۱۶۰۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۶۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.